وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 31 شهريور 1393 ساعت 13:19   |   کد مطلب: 9653
رئيس هيأت دوچرخه‌سواري استان همدان گفت: براي توسعه دوچرخه‌سواري استان، هنوز حامي مالي نداريم و اين يكي از مشكلات عمده ما در هيأت دوچرخه‌سواري استان و شهرستان‌ها است.

به گزارش نافع،  علي ثقفي در حاشيه برگزاري مرحله دوم ليگ استاني دوچرخه‌سواري در شهرستان ملاير افزود: انتظار داريم صنايع بزرگ و شركت‌هاي خصوصي در استان و هيأت شهرستان‌ها وارد عرصه شده و با حمايت مالي از دوچرخه سواري، زمينه‌هاي توسعه اين رشته ورزشي را در استان همدان فراهم كنند.
وي اظهار داشت: دوچرخه‌سواري رشته‌اي است كه نياز به حمايت مالي دارد و در حال حاضر، هيچكدام از شركت‌ها و صنايع حاضر به حمايت از دوچرخه‌سواري استان نشده‌اند.
ثقفي افزود: در حالي كه از سال آينده صنايع و شركت‌هاي خصوصي مي‌توانند به اسم خود وارد ليگ استاني شده و به جاي نام هيأت‌ها، با نام شركت‌ها در ليگ حضور پيدا كنند.
وي شروع فعاليت ليگ دوچرخه‌سواري استان را فرصتي مناسب براي جذب ورزشكاران بيشتر در رشته دوچرخه‌سواري و توسعه بيشتر اين رشته عنوان كرد و افزود: در نخستين گام ميزباني ليگ را به شهرستان‌ها داديم تا در درجه اول شهرستان‌ها مورد توجه قرار گيرند.
ثقفي بيان داشت: مرحله نخست ميزباني ليگ استاني به دليل ظرفيت خوب و مطلوب نهاوند، به اين شهر داده شد و مرحله دوم نيز در شهرستان ملاير برگزار شد كه همكاري هيأت‌ها و رؤساي اداره ورزش و جوانان اين شهرستان‌ها در برگزاري مسابقات ليگ قابل قدرداني است.
وي گفت: مرحله سوم و نهايي ليگ استان نيز دو هفته آينده در همدان برگزار و جام‌هاي قهرماني و نشان‌ها به برندگان اهدا خواهد شد.
رئيس هيأت دوچرخه‌سواري استان همدان برگزاري ليگ استاني در شهرستان‌ها را موجب توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواري و آشنايي بيشتر مردم در استفاده از دوچرخه براي سلامت جسمي و حفظ هواي پاك عنوان كرد.
ثقفي اظهار كرد: علاوه بر اين، به جاي برگزاري مسابقات در جاده‌ها، تصميم گرفتيم با راه‌اندازي ليگ استاني، اين مسابقات را در دل شهرستان‌ها ببريم تا افراد بيشتري جذب دوچرخه شوند.
وي گفت: هم اكنون در همه رده‌هاي سني در ليگ برتر و مسابقات كشوري صاحب امتياز و سهميه هستيم و حضوري قوي در اين مسابقات داريم و هم اكنون در شاخه كوهستان، كورس و رشته‌هاي تريال هيأت كار خود را انجام مي‌دهد.
وي همچنين قهرمان پروري، پشتوانه سازي، فعاليت از پايه و راه‌اندازي مدارس دوچرخه‌سواري را از مهمترين اهداف و اولويت‌هاي هيأت دوچرخه‌سواري استان برشمرد و بيان داشت: در اين راستا، مدرسه دوچرخه‌سواري در گروه بانوان و آقايان شروع به كار كرده است.
ثقفي تأكيد كرد: از هيأت‌هاي شهرستان‌ها نيز مي‌خواهيم مدارس دوچرخه‌سواري را راه‌اندازي كنند و حضوري قوي و قدرتمند در ليگ استاني و برنامه‌هاي هيأت استان داشته باشند.
وي ادامه داد: مسابقات ليگ دوچرخه‌سواري استان همدان به نام محمدرضا قادري قهرمان ارزنده استان در مسابقات ملي و آسيايي نامگذاري شده تا بتوانيم بهتر از گذشته اين قهرمان ملي را به جامعه ورزش استان معرفي كنيم.
مرحله دوم ليگ دوچرخه‌سواري استان همدان روز جمعه با حضور 36 ورزشكار در چهار رده سني نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پيشكسوتان در جاده سلامت شهرستان ملاير برگزار شد.
 

دیدگاه‌ها

تیتر داخل متن نقض شده و عنوان شده مدارس دوچرخه سواری شروع به کار کرده است ولی شما تیتر زده اید که نداریم.

دیدگاه شما