وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 24 شهريور 1393 ساعت 11:41   |   کد مطلب: 9504
رئيس هيأت بسكتبال استان همدان:
بسكتبال مثل كشتي در خون مردم همدان است
 بسكتبال مثل كشتي در خون مردم همدان است
رئيس هيأت بسكتبال استان همدان گفت: رشته‌هاي واليبال و بسكتبال مثل كشتي در خون مردم همدان است و ريشه در فرهنگ ورزشي اين استان دارد.

   پرويز ريحاني اظهار كرد: افراد كهنسال و قديمي استان همدان به خوبي به اين موضوع واقف هستند كه بسكتبال از گذشته جايگاه بسيار خوب و درخشاني داشته و در سال‌هاي نه چندان دور هم حضور در ليگ برتر باعث شده بود تا بسكتبال به يكي از محبوب‌ترين رشته‌هاي ورزشي ميان مردم همداني تبديل شود.
وي تصريح كرد: در دهه 50 بسكتبال همدان يكي از قدرت‌هاي اصلي كشور به شمار مي‌رفت كه در آن سال‌ها افرادي چون جعفر قره‌خاني در كشور حرف براي گفتن داشتند.
رئيس هيأت بسكتبال استان همدان در ادامه خاطرنشان كرد: امروز بسكتبال همدان براي حضور در ليگ‌هاي مطرح كشوري با مشكل مالي روبروست و اميدوارم بخش خصوصي براي حمايت از اين رشته ورزشي ورود پيدا كند.
ريحاني با بيان اينكه تيم پگاه در سال‌هاي 83 و 84 در ليگ برتر به نمايندگي از همدان حضور داشت، بيان كرد: اين تيم باعث ايجاد نشاط و روحيه در همدان شده بود و هر بازي شاهد بوديم كه بخاطر حضور بازيكنان مطرح آمريكايي در اين تيم هواداران پرشماري در سالن حاضر مي‌شدند.
وي اضافه كرد: در هر مسابقه تيم پگاه همدان در ليگ برتر بسكتبال باشگاه‌هاي كشور ميانگين سه تا چهار هزار هوادار به سالن ابن‌سينا مي‌رفتند كه آمار بسيار خوبي بود.
رئيس هيأت بسكتبال استان همدان ابراز داشت: متأسفانه سال 85 تيمداري پگاه همدان به پايان راه رسيد و پس از آن تا به امروز همدان به دليل نداشتن حامي مالي از حضور در ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور محروم بوده است.
ريحاني با اشاره به اينكه توان هيأت در تأمين هزينه‌ها ناچيز است، گفت: با رقم‌هاي بالايي كه براي تيمداري در ليگ‌هاي برتر وجود دارد نمي‌توانيم در ليگ برتر حاضر شويم و فقط بخش خصوصي مي‌تواند گره از كار ما باز كند.
وي در پايان تأكيد كرد: بسكتبال در بين مردم همدان جايگاه قابل احترامي دارد واميدوارم روزي فرا برسد كه مردم همدان بتوانند از نزديك شاهد بازي نماينده‌اي از استان در ليگ برتر باشند.
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما