وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 30 شهريور 1393 ساعت 12:06   |   کد مطلب: 9624
 اشک شوق منتظران برای رسیدن به خانه خدا
همزمان با آغاز اعزام زائران حج تمتع از فرودگاه بین المللی همدان، مردم مشتاق زیادی بعد از چند سال بالاخره به آرزوی خود رسیدند و خود را برای این سفر معنوی آماده کردند.

اعزام نخستین کاروان زائران خانه خدا از فرودگاه بین المللی همدان حال و هوای عجیب و معنوی دارد. در ادامه گفتگوی خبرنگار ما را با چند نفر از حجاج همدانی می خوانید:

علی سهامی که به همراه مادر و برادر خود عازم سفر معنوی حج است به خبرنگار ما گفت: با وجود این که قبلا سفر عمره رفته ام اما برای حج تمتع احساس بسیار خوبی دارم و این را نظر و لطف الهی می دانم.

وی گفت: برای استفاده بیشتر از فرصت محدود حج باید از بازار گردی پرهیز کنیم.

این زائر بیت الله، بهترین دعا را ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: برای جوانان هم عاقبت به خیری و رفع مشکل کار و ازدواج از خدا مسالت دارم.

وی یاد آور شد: سال 84 برای حج تمتع نام نویسی کرده و اکنون بعد از 9 سال اعزام می شود.

عبدالرضا فولادوند نیز گفت: زائران خانه خدا سعادت این را داشته‌اند تا از میان هزاران نفر گلچین شده و حال و هوای لبیک و دلدادگی را در این سفر معنوی و فرصت طلایی که به دست آورده‌اند، تجربه کنند.

وی سفر حج را سفری دقیق و سخت خواند و لازمه استفاده مطلوب از این فرصت طلایی که امکان تکرار آن به راحتی امکان‌پذیر نیست را صبر و بردباری ذکر کرد و افزود: لازمه بهره‌برداری از این سفر و محدودیت‌های احتمالی آن ریاضت اختیاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در مورد بهترین سوغات حج گفت: به نظرم بهترین هدیه این سفر معنوی خواندن نماز و قرآن به نیابت از دوستان و ذوی الحقوق و پدر و مادر است.

وی افزود: زائران باید از بازارگردی بپرهیزند و از وقت محدود حج کمال استفاده را انجام دهند.

 

محسن صادقیان نیز که عازم این سفر معنوی بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سفر حج برای زائران از داخل کشور آغاز می‌شود و دارای مقدماتی است که اگر به آن بی‌توجهی شود به مقصود و هدف منتهی نمی‌شود.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی زائران نسبت به سفر حج تمتع تأکید کرد: برای چنین سفری که تکرار آن به ندرت اتفاق می‌افتد ابتدا باید بدانیم به کجا می‌رویم و سپس چگونه رفتن و استفاده مطلوب از این فرصت طلایی مطرح است.

این استاد دانشگاه افزود: حاجی واقعی وقتی به خانه خدا مشرف می‌شود و پا جای پای 900 پیامبر که پیش از او خانه خدا را طواف کرده‌اند، می‌گذارد به مانند نوزادی است که تازه از مادر متولد شده و باید مواظب اعمال و رفتارش باشد.

غلامرضا فریدونی یکی دیگر از حجاج همدانی نیز گفت: یکی از فلسفه‌های حج تماس با بقیه مسلمانان است و اینکه مشکلات همدیگر را متوجه شویم و حل کنیم. فلسفه حج این است که مسلمانان در طول سال با هم تماس داشته باشند که امیدوارم در این مورد هم موفق باشیم.

وی افزود: آرزوی هر کسی است که بتواند به این سفر برود و الان نوبت من شده و شرایط مهیا است که زیارت خوبی داشته باشم.

این کارشناس فرهنگی اظهار داشت: عمره رفته‌ام ولی این سفر با عمره خیلی تفاوت دارد و شرایط خاص خود را دارد. بودن زائران مختلف از کشورهای مختلف دنیا یا اینکه همزمانی اعمال و اینکه همه با هم یک عمل خاص را انجام می‌دهند از شرایط خاص این سفر است. در عمره همه این مراحل را دیده‌ایم ولی انجام دادن آن شوق خاص خود دارد که امیدوارم اعمال را آنطوری که باید انجام دهیم و بتوانیم بر پیشرفت معنوی که دراین سفر خواهیم داشت باقی بمانیم.

دیدگاه‌ها

کار خوبی بود. آفرین

دیدگاه شما