وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 29 شهريور 1393 ساعت 08:16   |   کد مطلب: 9593
یادمان شهدای گمنام کبودراهنگ، گمنام می ماند
پارک لاله کبودراهنگ واقع در بلوار بعثت، چند سالی است که میزبان شهدای گمنامی است که دلاور مردانه برای بودن این ملت و کشور خون خود را نثار کردند شهدایی که شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی هستند.

 امروز ما ملت ایران امنیت و آسایش خود را مدیون پایمردی شهدا، جانبازان و ایثارگرانی هستیم که از همه هستی خود گذشتند.

ساخت یادمان شهدای گمنام کبودراهنگ چند سالی است که در حد شعار و وعده مسئولین شهر باقی مانده است، و این روزها ساخت آن با روندی کند شروع شده است و شهرداری کبودراهنگ که متولی ساخت این یادمان است، وعده سر خرمن می دهد.

هر چند که خلیلی شهردار سابق کبودراهنگ وعده ساماندهی قبور این شهدا را به مردم و خانواده‌های شهدا داده بود؛ اما عملا هیچ اقدام خاصی در زمان وی صورت نگرفت تا این که شیری سکاندار شهر کبودراهنگ شد و وی نیز در این خصوص اولویت کاری خود را ساماندهی قبور و المان‌ شهدای گمنام اعلام کرد.

مسلم غلامی فرماندار سابق کبودراهنگ نیز در در مصاحبه سال گذشته خود وعده داده بود بعداز فصل سرما ساخت این پروژه انجام خواهد شد.

 

یادمان شهدای گمنام کبودراهگ

شهردار کبودراهنگ از تکمیل این پروژه به شرط اختصاص اعتبار بیشتر می گوید

شهردار کبودراهنگ در گفتگو با کورنگ، علت تأخیر در این پروژه را در سال جاری کمبود اعتبار عنوان کرد و گفت: تنها یک چهارم مبلغ پیش بینی شده برای ساخت این المان تخصیص یافته است.

علی اصغر شیری گفت: بر اساس برآورد تقریبی که صورت گرفته حدود ۳ میلیارد ریال برای احداث یادمان شهدای گمنام کبودراهنگ نیاز است که تاکنون اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است.علی اصغر شیری

وی در پاسخ به این سوال که آیا این پروژه امسال به پایان می رسد یا خیر؟ گفت: این کار بستگی به تخصیص بودجه و پیشرفت کار بر اساس ظرفیت و توان پیمان کار دارد.

شهردار کبودراهنگ این پروژه را یکی از مهمترین پروژه های شهرداری عنوان کرد و گفت: بعد از این که موضوع در کارگروه های مربوطه به تصویب رسید و اعتبارات عمرانی آن تخصیص یافت، ما با جدیت این موضوع را پیگیری می کنیم.

شیری گفت: پیشرفت کار نسبت به منابع اعتباری جلوتر هست و امیدوارم که با پیش بینی که صورت گرفته و با همکاری که بین مسئولان شهرستانی و استانی وجود دارد با تخصیص اعتبارات برآورد شده، این پروژه را به اتمام برسانیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کبودراهنگ:

اتمام پروژه یادمان شهدای گمنام را پیگیری می کنیم

عباس هاشملو رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کبودراهنگ گفت: اتمام پروژه یادمان شهدای گمنام به بنیاد شهید ربطی ندارد و آن در اصل جزء وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است اما با توجه به اینکه این بنیاد در کبودراهنگ نمایندگی ندارد ما پیگیر این مسئله هستیم و پیمانکاری آن را هم به شهرداری محول کرده ایم.

وی گفت: بحث اتمام سازماندهی گلزار و یادمان‌ شهدای گمنام از مطالبات برحق خانوده‌ شهدا است که امیدوارم در کوتاه ترین زمان نهایی شود.

هاشملو با بیان اینکه هزینه ساخت یادمان شهدای گمنام از اعتبارات استانی است و برای تکمیل این طرح ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار لازم است ادامه داد: برای اجرایی کردن این پروژه مجموعا ۱۰۰میلیون تومان در سال جاری و سال گذشته اختصاص یافته است و مقرر شده است ۵۰ میلیون تومان نیز خود شهرداری به این پروژه اختصاص دهد.

وی گفت: در مجموع ساخت این پروژه با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار آغاز شده است که برای تکمیل آن ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.عباس هاشملو

هاشملو گفت: برای اتمام این پروژه شهرداری قول داده است مابقی اعتبارات را از اعتبارات خود تامین کند و این پروژه را تا پایان سال تحویل دهد ضمن اینکه مقرر شده است از طرف کمیته برنامه ریزی نیز اعتبارات شهرداری جبران شود.

وی گفت: آقای شهردار در آخرین جلسه کارگروه قول دادند که ۳۱ شهریور برای این طرح افتتاحیه برگزار کنند اما بنده بعید می دانم این کار تا آن روز محقق شود.

وی گفت: بنیاد شهید متولی ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان است.

هاشملو از روند رو به اتمام ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان خبر داد و گفت: تنها ۶ گلزار شهید ساماندهی نشده در شهرستان باقی مانده است که اعتبارش جذب شده و به زودی کار اجرایی این گلزارها را شروع می شود و احتمالا تا پایان سال به اتمام برسد.

با این وجود به نظر می‌رسد امیدی به اتمام ساخت یادمان شهدای گمنام تا پایان سال جاری وجود ندارد چرا که با آغاز فصل سرما ادامه عملیات عمرانی در آن امری دور از ذهن به نظر می‌رسد.

شهدای گمنام کبودراهنگ

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما