وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 28 شهريور 1393 ساعت 16:48   |   کد مطلب: 9589
ترک حج باعث هلاکت امت مسلمان می‌شود
امام جمعه شهر همدان گفت:اگر وضعیت مالی جامعه به اندازه‌ای تنزل کند که امکان به جا آوردن حج برای افراد نباشد حکومت اسلامی باید هزینه اعزام عده‌ای به حج را فراهم کند.

به گزارش نافع، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر همدان در جمع نمازگزاران با تأکید بر اینکه فریضه بزرگ حج در سرنوشت، هدایت و سعادت انسان بسیار تأثیرگذار است، اظهار کرد: اگر فردی که توانایی مالی و جسمی داشته باشد و به سفر حج نرود کافر است.

وی با بیان اینکه حج نقشی سازنده و حیاتی در سرنوشت انسان و بشر دارد، افزود: اگر فردی یک اتاق پر از طلا را در راه خدا انفاق کند به اندازه به جا آوردن فریضه حج ثواب به دست نیاورده است.

امام جمعه شهر همدان با تأکید بر اینکه ترک حج باعث هلاکت امت مسلمان می‌شود، تصریح کرد: اگر وضعیت مالی جامعه به اندازه‌ای تنزل کند که امکان به جا آوردن حج برای افراد نباشد حکومت اسلامی باید هزینه اعزام عده‌ای به حج را فراهم کند.

طه‌محمدی با بیان اینکه دشمنان اسلام به اهمیت حج پی بردند، خاطرنشان کرد: یکی از اعضای پارلمان انگلستان سه مسئله حج، بر خواستن نام حضرت محمد(ص) را از گلدسته‌های مسجد و تلاوت قرآن را از ابزار مهم اسلام دانسته و اعلام کرده که باید برای تسلط به مسلمانان در این موارد خلل وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به مراتب به ارکان کلیدی دین ما بهتر واقف هستند، ادامه داد: اگر حج انسان، همان حج ابراهیمی و بالنده باشد، مسلمانان به دشواری‌های امروزی گرفتار نمی‌شدند و به قتل‌عام یکدیگر روی نمی‌آوردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه انسان پس از حج باید از اعمال حرام دست بشوید، گفت: برنامه تربیتی دارای زیرساخت است و تا زمانی که زیرساخت‌های آن فراهم نشود، محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود هر انسان از هفت لایه تشکیل‌شده است، افزود: اگر انسان شیطان را از هفت لایه وجودش بیرون کند به یک بنده تمام‌عیار خداوند تبدیل خواهد شد.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه در سفر حج باید صاحب‌خانه را زیارت کرد، یادآور شد: اهل معرفت زمانی که به حج می‌روند به دنبال زیارت حضرت حجت هستند و افرادی که از معرفت کمتری برخوردارند تنها به خود خانه کعبه توجه دارند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما