وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 17 شهريور 1393 ساعت 09:20   |   کد مطلب: 9371
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان
دینی که معرفت‌ساز نباشد، موفق نیست
دینی که معرفت‌ساز نباشد، موفق نیست
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: اسلام انسان را به عقلانیت دعوت می‌کند.

به گزارش نافع به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در کارگاه «اندیشه سیاسی1» طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه تعریف سیاست در اسلام به معنای تدبیر امور جامعه بر اساس مصالح مادی و معنوی است، اظهار کرد: در اندیشه غربی سیاست معطوف به قدرت است.

وی افزود: در اندیشه اسلامی دین مجموعه معارفی است که از ناحیه خداوند و توسط پیامبر نازل شده و دربر دارنده سه محور اساسی عقاید، اخلاق و احکام است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با طرح این سئوال که قلمرو دین چگونه تعریف می‌شود، ادامه داد: اگر دین برای هدایت و سعادت بشر نازل شده است، پس ابزار تحقق این امور را باید در بر بگیرد.
رستمی با بیان اینکه دینی که معرفت‌ساز نباشد، نمی‌تواند در جامعه‌سازی موفق شود، افزود: مسیحیتی که امروز به جا مانده است، از اصول اولیه فاصله بسیاری پیدا کرده، بنابراین نمی‌تواند الگویی مناسب برای جامعه ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه تفاوت‌های ماهوی بین اسلام و مسیحیت وجود دارد، یادآور شد: اسلام افراد را به عقلانیت دعوت کرده و بین دین و دنیا ارتباط برقرار ساخته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد: اسلام برخلاف دین‌های دیگر که تحریف شده‌اند، از دخل و تصرف معاندین در امان مانده و اصول لازم برای اداره یک جامعه را در ابعاد مختلف ارائه داده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما