وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 16 شهريور 1393 ساعت 10:58   |   کد مطلب: 9360
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد همدان:
زنان و کودکان هدف شبکه‌های ماهواره‌ای هستند
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد همدان: زنان و کودکان هدف شبکه‌های ماهواره‌ای هستند
معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: جامعه هدف شبکه‌های ماهواره‌ای، زنان و کودکان جامعه هستند که دشمن به علت اثرگذاری این قشر را هدف گرفته است.

به گزارش نافع به نقل از فارس، علی طاهری در نشست هم اندیشی ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی درطرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی همدان خصوص تاثیر رسانه ها بر زندگی مردم، اظهار کرد: امروزه رسانه در خانواده‌ها به قدری رسوخ پیدا کرده که بنا برتحقیقات به عمل آمده زمان صحبت اعضای خانواده با یکدیگر به 17 دقیقه در 24 ساعت کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه عقاید مردم در جامعه باید تقویت شود، افزود: عدم توانایی رسانه ملی برای جذب مخاطبان داخلی یکی از علل اساسی گرایش مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای است.

 

این استاد دانشگاه در تشریح دلایل روی آوردن مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای در کشور، خاطرنشان کرد: اتفاقات سیاسی، سانسور برنامه‌های ورزشی، رغبت مردم به دستیابی به اطلاعات جامع باعث می شود مردم به این شبکه‌ها روی آورده و در نتیجه تحت تاثیر نامحسوس و مخرب آن نیز قرار خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه درسال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در حوزه رسانه انجام شده، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد برنامه و فیلم‌های فاخر هستیم اما این اقدامات برای مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای به اندازه کافی نیست.

 

طاهری با اشاره به اینکه استفاده از ماهواره انسجام اجتماعی را کاهش داده، افزود: امروز فاصله نسل جوان و بزرگسال به قدری زیاد است که در برخی موارد این شکاف به هیچ وجه قابل جبران نیست.

 

وی ادامه داد‌: سیاست اصلی شبکه‌های اجتماعی ماهواره آسیب زدن به زنان و کودکان جامعه است زیرا آینده کشور به دست کودکان امروز ساخته شده و قدرت زنان در تربیت نسل آینده غیر قابل انکار است.

 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در خصوص مشکلات فرهنگی و افزایش دین گریزی، گفت: در حال حاضر و با ابزار موجود ما تمام تلاشمان را می کنیم تا فاصله فرهنگی خود را با دنیای بیرون ثابت نگه داشته و مانع افزایش این فاصله‌ها شویم.

 

وی اذعان کرد: در حال حاضر در کشور جای اخلاق و قانون با یکدیگر عوض شده به طوری که مردم اخلاقیات را به طور تمام و کمال رعایت می‌کنند ولی در بحث رعایت قانون به خود هیچ سختی نمی‌دهند.

 

طاهری افزود: ازدیاد جرم در جامعه امروز ایرانی دلیل مجرم بودن جامعه نیست بلکه اولین دلیل آن فراوانی محدودیت‌ها در بحث قانون و اخلاق است.

 

وی در پایان یادآور شد: راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی به کار بردن اسلام حقیقی بوده و پیکار فیزیکی هیچ یک از دردهای جامعه را درمان نخواهد کرد.

 

‌طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور 125 نفر از استادان و اعضای هیئت علمی به مدت یک هفته در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حال برگزاری است.

دیدگاه شما