وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 15 شهريور 1393 ساعت 10:39   |   کد مطلب: 9339
همایش گردشگری ورزشی در استان همدان برگزار شد
همایش گردشگری ورزشی با مشارکت هیات دوچرخه سواری و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان شامگاه جمعه در محل گنجنامه برگزار شد.

به گزارش نافع به نقل از ایرنا، رییس هیات دوچرخه سواری استان همدان در این همایش گفت: دوچرخه سواری به لحاظ جذابیت منحصر به فرد، یکی از مهمترین رشته های ورزشی در توسعه صنعت گردشگری ورزشی در استان همدان به شمار می رود.

ˈعلی ثقفیˈ افزود: هیات دوچرخه سواری در راستای سیاست های توسعه گرایانه همدان با محوریت گردشگری که مورد تاکید مسوولان اجرایی است، با مشارکت دستگاه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اقدام به برگزاری این همایش کرد.

وی با اشاره به اینکه انجام حرکات نمایشی توسط ورزشکاران تریال هیات دوچرخه سواری موجب نشاط و انبساط خاطر مسافران شده بود، افزود: این برنامه نشان داد که توجه ویژه به بحث گردشگری ورزشی می توان در زمینه جذب توریست اقدامات موثری را انجام داد.

وی دامنه های الوند را سرشار از جاذبه های گردشگری دانست و تصریح کرد: دانهیل و کراس کانتری دو رشته دیگر از ورزش دوچرخه سواری هستند که در صورت حمایت مسوولان می توانند برنامه های ویژه ای را در راستای مبحث گردشگری ورزشی اجرا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه با اجرای این برنامه شاهد بودیم که مسافران از تماشای صحنه های ورزشی که توسط ورزشکاران به نمایش درآمد به وجد آمده بودند که می تواند نقطه آغازی برای فعالیت های گسترده تر این برنامه در سطح استان باشد.

ˈریحان سروش مقدمˈ افزود: برای معرفی هرچه بیشتر همدان و فراهم کردن لحظات شاد برای مسافران و گردشگران برنامه های متنوعی را در طول سال تدوین کرده ایم تا صنعت گردشگری ورزشی هم به عنوان یکی از شاخصه های توسعه گردشگری در استان مطرح شود.

در پایان این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اهداء لوح تقدیر و هدایا از ورزشکاران رشته تریال هیات دوچرخه سواری استان همدان تقدیر کرد.

در این همایش هفت دوچرخه سوار برتر رشته تریال به انجام حرکات نمایشی در ارتفاع کردند.

هم اکنون یکصد دوچرخه سوار همدانی در رشته تریال فعالیت دارند و همدان یکی از قطب های اصلی این ورزش به شمار می رود.

دیدگاه شما