وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 12 شهريور 1393 ساعت 08:00   |   کد مطلب: 9288
دشمن به وسیله ماهواره ایمان و باورهای مردم را نشانه رفته است
یک کارشناس آسیب های ماهواره گفت:دشمنان به وسیله ماهواره به دنبال تغییر و تضعیف فرهنگ انقلاب اسلامی هستند و می خواهند ایمان و باورهای مردم را نابود کنند.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، ناصر عواطف رسایی در همایش روشنگری آسیب های دجالواره در کبودراهنگ گفت: ماهواره ابتدا کاربرد نظامی و سپس کاربرد اطلاعاتی داشت و بعدها با وقوع انقلاب اسلامی کاربرد آن به سمت حرکت های فرهنگی تغییر کرد.

وی به معنی کلمه دجال پرداخت و گفت: در معنی کلمه دجال سخنان زیاد گفته اند که بهترین معنی آن بسیار دروغگو و فریبکار است یعنی کسی که همراه با هواداران خود بیشتر مناطق جهان را درمی نوردد و و با اعمال خود گستره جهان را تحت سلطه در آورده و آلوده می کند.

رسایی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری جاهلیت را به جاهلیت اولیه و مدرن تقسیم کرد و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب غرب را مروج جاهلیت مدرن می داند در واقع به نکته‌ بازگشت امروز بشر به دوران جاهلیت قبل از اسلام اشاره می کند که جهان غرب می خواهد انسان را به سوی آن رهنمون گردد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال فرهنگ از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: امسال را رهبر عزیزمان به سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری کردند و علت این امر برای جلوگیری از تاثیرپذیری ما در حوزه فرهنگ از غرب است .

ناصر عواطف رسایی با بیان این که دشمنان به دنبال تغییر و تضعیف فرهنگ انقلاب اسلامی هستند، گفت: دشمنان به وسیله ماهواره ایمان و باورهای مردم را نشانه رفته اند.

وی تمسخر روح استقلال ملی و زبان فارسی، تحقیر خلقیات ایرانی، ترویج اصالت ضد عزت در جامعه اسلامی، اباحیگری، تردید در مردم به جای عزم راسخ ملی، ترویج احساس حقارت ملی و شبهه افکنی و بی اعتقادی به جای ایمان راسخ و ترویج لذت جویی و شهوت رانی به جای کار و تلاش و همت را نمونه هایی از مصادیق تهاجم فرهنگی دشمن به وسیله ماهواره به انقلاب اسلامی عنوان کرد.

این کارشناس در بخشی از سخنان خود به تشریح تاریخ صدسال گذشته پرداخت و گفت: اتفاقات تاریخ صد سال گذشته از جمله جنگ های جهانی اول و دوم و جدایی فلسطین از بدنه اسلام در جهت تسلط غرب به منطقه غرب آسیا بود.

وی آمریکا را پیروز نهایی جنگ های جهانی اول و دوم خواند و گفت: جهان بعد از جنگ های جهانی اول و دوم به دو قطب بلوک شرق به رهبری شوروی و بلوک غرب به رهبری آمریکا تقسیم شد.

رسایی به آغاز جنگ سرد بین دو قطب جهانی اشاره کرد و گفت: شاخص این جنگ رقابت آشکار و پنهان تسلیحاتى، اطلاعاتى ، سیاسی و اقتصادی بین دو بلوک غرب و شرق بود.

وی گفت: جنگ سرد در طول دوران خود، سایه ای سنگین بر فضاى بین المللى حاکم ساخت به طوری که کشورها به دو جبهه کمونیست و کاپیتالیسم تقسیم شدند .

این استاد دانشگاه گفت: امام خمینی (ره) در زمانی که جهان گرفتار دو ابرقدرت بود قیام کرد و با شعار نه شرق و نه غربی که به معنی قبول نکردن تفکرات شرق و غرب است، طرحی نو انداخت.

وی افزود: نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد فضای جدید جهانی بود که این فضا دوستی و نزدیکی دو قطب شرق و غرب برای مبارزه با اتقلاب اسلامی را در پی داشت.

وی با بیان اینکه تفکر شرق و غرب خدا و دین را در عهد رنسانس از بین برده بود، گفت: این دو تفکر در نفی دین و خدا مشترک بودند به همین دلیل وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد مجله تایمز لندن تیتر زد: خدا دارد برمی گردد.

دیدگاه شما