وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 11:24   |   کد مطلب: 12736
هووی خانگی، قطع ریشه های فرهنگی و تعرض به حریم خانواده ها را نشانه گرفته است
مهمترین عامل برای دامن زدن به فرهنگ بدپوششی و بدحجابی تأثیر مخرب شبکه های ماهواره ای و برنامه های غیر اخلاقی این شبکه ها بر جوانان است.

به گزارش نافع،سرپرست تبلیغات اسلامی همدان گفت: موضوع بدحجابی از معضلاتی است که امروزه نمودهای آن را می توان به وفور در میان زنان و دختران جامعه مشاهده کرد، معضلی که اگرچه به یکی از آسیب های اجتماعی بدل شده اما در مقایسه با سایر این آسیب ها با تساهل بیشتری نسبت به آن برخورد می‌شود.

حجت الاسلام محمد جمشیدی افزود: اگرچه بی حجابی علل گوناگونی دارد، اما مهمترین عاملی که در حال حاضر می توان برای دامن زدن به فرهنگ بدپوششی و بدحجابی به آن اشاره کرد تأثیر مخرب شبکه های ماهواره ای و برنامه های غیر اخلاقی این شبکه ها بر جوانان است.

وی اظهار داشت: همواره حضور افرادی هنجارشکن و با پوشش نامناسب را در جامعه شاهد بوده ایم، اما گسترش این پدیده ی مذموم طی سال های اخیر و گرایش روز افزون جوانان به آن امری نگران کننده است که نیازمند ریشه یابی و برنامه ریزی برای ارائه ی راه کار های عملی از سوی نهادهای فرهنگی است.

جمشیدی با تاکید بر تأثیرات مخرب بد حجابی در جامعه افزود: مهمترین عاملی که در حال حاضر می توان برای دامن زدن به فرهنگ بدپوششی و بدحجابی به آن اشاره کرد تأثیر مخرب شبکه های ماهواره ای و برنامه های غیر اخلاقی این شبکه ها بر جوانان است که متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب برای خنثی کردن آثار مسموم آن و طیف وسیع مخاطبین درحال دگرگون ساختن ساختار های ارزشی جامعه و القای فرهنگ بیگانه به جوانان است.

سرپرست تبلیغات اسلامی همدان گفت: ماهواره به‌عنوان کاربردی ترین سلاح در جنگ نرم دنیای استکبار علیه ملیت ها و فرهنگ های بومی به کار گرفته شده است و می توان به روشنی آثار این شبکه ها را بر جامعه مشاهده کرد.

این مسئول افزود: نباید فراموش کرد گسترش  تاثیرات مخرب ماهواره که با پخش برنامه های غیر اخلاقی هدفی جز قطع ریشه های فرهنگی جامعه و تعرض به حریم خانواده ها را ندارند و از برنامه ریزی های بلند مدت دشمنان دین و فرهنگ ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام جمشیدی بیان داشت: باید توجه داشت که حجاب یک تکلیف شخصی نیست و دارای ابعاد گوناگون روانی اجتماعی و ارتباطی است و از اهمیت ویژه ای در ایجاد و حفظ امنیت اجتماعی برخوردار است پس جای تردید نیست که نادیده گرفتن نقش غیر قابل انکار رسانه ها در تغییرات فرهنگی جامعه آثار غیر قابل جبرانی به جای خواهد گذاشت.

وی ابراز داشت: بنابراین ضروری است که برنامه سازان داخلی با معرفی و شناساندن الگوهای والا و نشان دادن آثار مثبت روانی-امنیتی حجاب در جامعه، افراد را به سمت پیروی از پوشش مناسب یک مسلمان هدایت کنند.

انتها پیام/ح

دیدگاه شما