وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 09:49   |   کد مطلب: 9092
همزمان با روز همدان و تولد پزشک ایران زمین صورت می‌گیرد؛
تجلیل از پزشکان نمونه همدان
تجلیل از پزشکان نمونه همدان
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان همدان گفت: همزماني روز پزشك با روز همدان و روز بوعلي‌سينا، نشان‌دهنده مركزيت همدان در پزشكي ايران است.

به گزارش نافع، دكتر سيد حبيب‌ا... موسوي بهار افزود: شهر همدان به دليل وجود آرامگاه بوعلي سينا و قابليت‌هاي شهري مي‌تواند در عرصه پزشكي در ايران، منطقه و جهان مطرح باشد.
وی اظهار داشت: براي بسياري از اقشار و رده‌هاي شغلي روزي جهت يادبود و گراميداشت در نظر گرفته شده و از يك دهه پيش نيز پيشنهاد نامگذاري اول شهريور زادروز حكيم بوعلي سينا مؤلف كتاب قانون در طب به عنوان روز پزشك از طرف همدان مطرح و مورد تأييد واقع شد تا در اين روز از زحمات و تلاش‌هاي جامعه پزشكي تجليل و نكات جديد و مهم در گردهمايي اين روز بررسي شود.
موسوي بهار بوعلي سينا را نابغه و رأس پزشكي جهان دانست و گفت: آرامگاه بوعلي سينا نقطه كانون توجه و احترام پزشكان جهان است و اين ويژگي مي‌تواند جايگاه پزشكي همدان را ارتقا دهد.
وي خاطرنشان كرد: ايران در زمينه پزشكي در مديترانه شرقي، آسياي ميانه، آسياي صغير و آسياي جنوب غربي جايگاه نخست را داراست.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان تخصص و تعهد را از ويژگي‌هاي پزشك نمونه دانست و گفت: پزشكان بايد علاوه بر آشنايي به علم روز و استفاده از روش‌هاي نوين در تشخيص و درمان، اخلاق حرفه‌اي پزشكي و طبابت، اخلاق عمومي و حفظ حريم و حرمت و امنيت بيماران را مد نظر قرار دهند و در اين راستا تشخيص و درمان صحيح و حسن خلق و شهره بودن به رفتار حسنه از ملاك‌هاي سنجش است.
موسوي بهار وابستگي به دنيا و ماديات را از آسيب‌هاي حرفه پزشكي عنوان كرد و بيان داشت: علم پزشكي در حال تكامل، به روزرساني و گسترش است به طوري كه دانش و توليد علم پزشكي هر شش ماه دو برابر مي‌شود، از اين‌رو پزشكان بايد دائماً در حال مطالعه، تماس با دنياي علم و ارتباط با اطلاعات و دانسته‌هاي مكتوب و غيرمكتوب باشند.
وي خاطرنشان كرد: خستگي و فشار كار نيز گاه مانع رفتار صحيح و مهربان كه از خصايص ذاتي حرفه پزشكي است مي‌گردد.
موسوي بهار حضور دانشجويان باهوش، بااستعداد، نابغه، دانا، علاقمند و داراي رتبه‌هاي برتر كنكور در رشته پزشكي را از عوامل پيشرفت و ارتقاي جايگاه پزشكي برشمرد و تأكيد كرد: دانشگاه علوم پزشكي همدان نيز از اين دانشجويان استقبال مي‌كند.
وي از افزايش ميزان مقيم شدن پزشكان در همدان و شهرستان‌هاي استان خبر داد و گفت: افزايش امكانات بيمارستاني، تشخيصي، درماني و ارتقاي وضعيت شهري زمينه ارائه خدمات بهتر و بيشتر پزشكان متعهد و متخصص به اقشار مختلف را فراهم نموده است.
موسوي بهار جراح و متخصص كليه و مجاري ادراري با اشاره به افزايش دانش آموختگان پزشكي در كشور اظهار داشت: از آنجا كه رفتار مهربانانه و مؤدبانه پزشكان در روند درمان و رضايت بيماران تأثير مثبت دارد پزشكان بايد اخلاق حرفه‌اي را از اولويت‌هاي خود بدانند، همچنين با مطالعه كتب، مجلات و مقالات تخصصي به علوم روز دسترسي و اشراف كامل داشته باشند.
وي ضمن قدرداني از تلاش‌هاي جامعه پزشكي گفت: امسال در روز پزشك از 35 پزشك نمونه، داروساز، دندانپزشك و ماما تجليل مي‌شود.

دیدگاه شما