وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 30 مرداد 1393 ساعت 09:36   |   کد مطلب: 9065
برترین‌های جشنواره تئاتر استان همدان معرفی شدند
بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان همدان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

  در این آیین، هیات داوران پس از بررسی کارهای نمایشی، برترین‌های بخشهای مختلف را بدین شرح اعلام کرد:

در بخش بازیگر برتر مرد رتبه سوم به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی یک میلیون و 500 هزار ریالی به صورت مشترک به ˈمیلاد زنگنه ˈ و ˈحمید محبیˈبازیگران نمایشهای فردهای منحصر به فرد و نقد سرخ از همدان و ملایر اهدا شد.

همچنین در معرفی بازیگر دوم مرد لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی دو میلیون ریالی به ˈمهدی چالانیˈ بازیگر نمایش کربلای بی شمر از همدان و ˈمحمد قاسمی ˈ بازیگر نمایش سرد سکوت از ملایر اختصاص یافت .

هیات داوران در معرفی بازیگر رتبه اول مرد کسی را شایسته این رتبه ندانست.

همچنین در زمینه معرفی بازیگران برتر زن از سوی هیات داوران به ترتیب رتبه سوم همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به ˈلیلا کاظمیˈ بازیگر نمایش 30/6059 و ˈمنیر السادات قاضی زاده ˈ بازیگر نمایش هیاهوی سکوت از بهار تعلق گرفت.

هیات داوران رتبه دوم بازیگر زن را به صورت مشترک به ˈفاطمه بیاتˈ بازیگر نمایش ˈفردهای منحصر به فردˈ از ملایر و ˈ منیژه احمدیˈ بازیگر نمایش ˈکربلای بی شمرˈ از همدان اهدا کردند.

در زمینه معرفی بازیگر رتبه اول زن، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به ˈپری بارانی ˈ بازیگر نمایش ˈآوازه خون ، آواز خونگ از شهرستان ملایر تعلق گرفت.

در بخش کارگردانی نیز هیات داوران رتبه سوم را به ˈسجاد طهماسبیˈ کارگردان نمایش فردهای منحصر به فرد از همدان ، رتبه دوم را به ˈپری بارانی ˈ کارگردان نمایش ˈآوازه خون ، آواز خونˈ از ملایر و رتبه کارگردان اول را به ˈ محمد قاسمیˈ کارگردان نمایش ˈسوگواره سرد سکوتˈ از ملایر اهدا کردند.

در بخش نمایشنامه نویسی نیز رتبه سوم به ˈاحمد بیگلریانˈ نویسنده نمایش ˈبه دنیا آمدند، کار کردند و مردندˈ از بهار ، رتبه دوم به ˈسجاد طهماسبی ˈ نویسنده نمایش ˈفردهای منحصر به فردˈ از ملایر و رتبه اول به ˈ محمد قاسمی ˈنویسنده نمایش ˈسوگواره سرد سکوتˈ از ملایر اهدا کردند .

در پایان جشنواره هیات داوران دو نمایش سوگواره سرد سکوت و فردهای منحصر به فرد هر دو از ملایر را به عنوان دو نماش برگزیده برای شرکت در جشنواره منطقه ای معرفی نمود.

در این مراسم ˈحسین طاهریˈ مدیر کل نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از سیاستهای اصولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات، فعال کردن تئاتر در استان ها و شهرستان هاست که آثار و نتایج مثبت این برنامه تا پایان امسال مشخص خواهد شد.

وی یاد آور شد: این وزارتخانه تلاش می کند تا بتواند زمینه های کافی را برای بهره مندی از ظرفیتهای هنری و استعدادهای استانها و شهرستانها به وجود آورد.

وی استان همدان را یکی از استانهای موفق در زمینه رشد تئاتر عنوان کرد و افزود: رشد تئاتر در این استان از متوسط کشوری بالاتر است و برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در آن نشان دهنده ظرفیتهای بالای این استان در زمینه تئاتر می باشد.

همچنین ˈامامعلی عبدالملکی ˈ فرماندار نهاوند در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره تئاتر یکی از عواملی است که می تواند باعث رشد تئاتر در شهرستانها و استانها شود که این مهم در دولت تدبیر و امید به خوبی دنبال می شود.

وی از هنر به عنوان زبان مشترک ملتها یاد کرد و گفت: هنر می تواند به عنوان زبان مشترک ملتها منادی صلح و امنیت برای بشریت باشد و فرهنگ ملتها را به یکیدیگر معرفی نماید .

وی افزود: مردم با فرهنگ ایران که از سابقه دیرینه تمدن ایرانی و اسلامی برخوردارند در طول تاریخ توانسته اند از طریق هنر در تاریخ تاثیر گذار باشند و خود را به عنوان ملتی صلح جو و با تمدن معرفی کنند .

بیست و ششمین جشنواره تائاتر استان همدان به میزبانی شهرستان نهاوند از تاریخ 26 تا 29 برگزار شد که در این جشنواره 10 نمایش از شهرستانهای ملایر، همدان، نهاوند، تویسرکان، کبودر آهنگ و بهار اجرا شد.

شهرستان نهاوند با جمعیت بیش از 190 هزار نفر در جنوب استان همدان قرار دارد.

دیدگاه شما