وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 مرداد 1393 ساعت 08:47   |   کد مطلب: 9002
ارتقاء دانشگاه آزاد همدان به دانشگاه جامع
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان از ارتقاء این واحد دانشگاهی از دانشگاه «بسیار بزرگ» به «جامع» خبر داد و گفت: زیرساخت‌های خوب دانشگاه موجب این ارتقا شد.

سعید جامه‌بزرگی در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه آزاد همدان پس از دانشگاه بوعلی رتبه دوم دانشگاه‌های استان را از نظر کیفی دارد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد همدان در دو هفته گذشته با توجه به زیرساخت‌های خوبی که دارد از «بسیار بزرگ» به «جامع» ارتقاء پیدا کرد که با این اتفاق معاونت برنامه‌ریزی ایجاد می‌شود.

جامه‌بزرگی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد همدان وسعتی بیش از 140 هکتار، 15 هزار دانشجو و 157 رشته مصوب دارد که با اجازه تاسیس رشته‌های جدید این میزان تا مهر ماه امسال به 168 رشته می‌رسد.

وی با اشاره به وجود 19 رشته در مقطع دکترا و 35 رشته کارشناسی ارشد، ادامه داد: رویکرد دانشگاه آزاد همدان تاسیس رشته‌های تحصیلات تکمیلی است تا از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری کند.

وی از چاپ 300 مقاله در ISI و اسکوپوس و 300 مقاله در ISC خبر داد و به خاتمه 35 طرح بیرون دانشگاهی، 172 طرح درون دانشگاهی و 183 طرح در حال اجرا به عنوان فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد.

جامه‌بزرگی اظهار کرد: 32 آزمایشگاه، 54 کارگاه آموزشی، 198 کلاس، 30 کارگاه رایانه با بیش از 1500 دستگاه رایانه و 112 هزار و 942 کتاب در کتابخانه از ویژگی‌های دانشگاه آزاد همدان است.

رئیس دانشگاه آزاد همدان راه‌اندازی مرکز رشد به منظور تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت را از مزیت‌های این دانشگاه اعلام کرد و افزود: 45 کتاب تالیفی حاصل تلاش اساتید این دانشگاه است که نیاز دانشجویان را برطرف می‌کند.

جامه‌بزرگی همچنین گفت: موزه مردم‌شناسی و تنوع زیستی دانشگاه در سه فاز در حال احداث است که فاز اول مهر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، این موزه هزار و 500 مترمربع زیربنا دارد و تاکنون 6 هزار قطعه شی جمع‌آوری شده است.

وی به همکاری 350 عضو هیات علمی تمام وقت و 700 عضو هیات علمی پاره وقت با این دانشگاه اشاره کرد و افزود: چشم‌انداز آتی، تبدیل واحد همدان به دانشگاه کارآفرین و موثر در رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به افزایش تنها سه درصدی شهریه دانشگاه در سه سال گذشته، بیان کرد: از مهر ماه سال جاری شهریه دانشگاه 15 درصد افزایش می‌یابد و به همین اندازه افزایش وام دانشجویی را خواهیم داشت.

جامه‌بزرگی همچنین از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تاسیس رشته پزشکی خبر داد و اضافه کرد: آمادگی پذیرش حداقل 30 دانشجو پزشکی را داریم و منتظر تصویب تاسیس این رشته هستیم.

وی درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی نیز بیان کرد: در این دانشگاه فعالیت تشکل‌های سیاسی محدود به دوره انتخابات نیست و فعالیت سیاسی دانشجویان، منظم و کانالیزه است.

وی گفت: درخواست جدیدی برای تاسیس تشکل دانشجویی نداشته‌ایم و تشکل‌های کمتر فعال، فعالیت خود را افزایش داده‌اند.

جامه‌بزرگی همچنین اظهار کرد: تعدادی رشته در دانشگاه آزاد همدان دایر است که به علت بالا بودن شهریه، دانشجویان به حد نصاب تشکیل رشته نمی‌رسد و 25 درصد صندلی‌های دانشگاه خالی است.

وی با اشاره به رویکرد دانشگاه برای تاسیس رشته‌های فنی و مهندسی در این دانشگاه تعداد دانشجویان پسر را بیشتر از دختران برشمرد.

دیدگاه شما