وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 12:31   |   کد مطلب: 8773
«اتوبان» نام بازی‌ رایانه‌ای در سبک رانندگی است که شبیه سازی نزدیک آن به اتوبان صدر قابل توجه است.

 این بازی رایانه‌ای در سبک رانندگی به نوعی طراحی شده است که تمامی بزرگراه طبقاتی صدر و خیابان‌ها و کوچه‌های پیرامون آن را در بر می‌گیرد.

طراحی محیط این بازی به نوعی است که مکان و ارتفاع ستون‌ها با محیط اصلی نهایتا تا 30 سانتی متر اختلاف دارد و تمام تابلو‌ها، خروجیها و ورودی‌های بزرگراه، کوچه‌های منتج به بزرگراه و دیوارهای صوتی، تیرهای برق و سایر جزئیات شهری در آن گنجانده شده است تا حال و هوایی کاملا شبیه فضای منطقه را به مخاطب القا کند.

در این بازی ترافیک اتوبان هم در نظر گرفته شده است. هدف از انجام این بازی، پیروزی در مسابقات و خرید ماشین‌های موجود در تهران  با پول جایزه هر مسابقه است. بازی دارای دوربین‌های کنترل سرعت و کنترل لاین سوم طبقه بالا هستند. بازیکن در صورت تخلف با جریمه روبرو می‌شود.

به دلیل استفاده از دو سیستم رندرینگ متفاوت، کاربران با سیستم‌های ضعیف قابلیت اجرای مطلوب بازی را دارند، کاربران با سیستم‌های قدرتمند نیز از جلوه‌های ویژه بهره‌مند هستند. برای نمایش ماشین های از تکنیکی خاص و متفاوت استفاده شده که به دنیای واقعی بسیار نزدیک است.

هفت هزار خانه با تشابه بالا نسبت به محیط اصلی و واقعی بازی جا گذاری شده اند، خانه‌ها دارای جزئیاتی مثل شیشه منعکس کننده نور و بالکن هستند. تعداد 20000 درخت و تیر برق و تابلو و جزئیات محیط از این قبیل در کل محیط وجود دارد. با این وجود به دلیل استفاده بهینه از ظرفیت مموری و کارت گرافیگ، بازی از سرعت اجرای مطلوبی برخوردار است.

هم اکنون سازندگان این اثر  در مرحله انتخاب ناشر برای عرضه به بازار گیم هستند. محمد کاوه و مهرداد کاوه مدیران تولید این بازی یارانه‌ای هستند که با همکاری شهرداری تهران در استدیو «اگلو»‌ ساخته شده است.

دیدگاه‌ها

ایا به دا خل ماشین می رود ؟

دیدگاه شما