وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 9 شهريور 1393 ساعت 08:20   |   کد مطلب: 9239
حضور ۸ ورزشکار همدانی در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینجوان کره جنوبی
معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان همدان از قطعی شدن حضور 8 ورزشکار این استان در قالب تیم های ملی به بازیهای آسیایی در کشور کره جنوبی خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از همدان ورزش، رسول منعم با اعلام این مطلب افزود: مهم ترین رویداد و رخداد ورزشی هر قاره مسابقات قهرمانی آن قاره است و با توجه به حضور کشورهای  قدرتمندی چون چین ، کره جنوبی و ژاپن که از مدعیان اصلی مسابقات ورزشی در جهان و المپیک هستند این مسابقات بسیار حساس و دیدنی خواهد بود.
 
وی افزود: این مسابقات برای کشور ما از اهمیت زیادی برخوردار است و این گونه رقابت ها نشان دهنده پیشرفت علمی ورزشی کشورها و ارزش و منزلت، تلاش و جدیت آن هاست.معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان همدان اظهار کرد: از ابتدای امسال کمیته حمایت از مستعدین بازی های آسیایی در اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شد و با مکاتبات صورت گرفته با فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک ۶۰ ورزشکار مستعد حضور در بازی های آسیایی شناسایی و تحت حمایت اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفتند و در این مدت، تمامی فعالیت های ورزشکاران حاضر در اردوهای تیم ملی جهت اعزام به اینچوان به خوبی مورد رصد قرار گفت.

وی تصریح کرد: در این مدت برنامه ریزی های خوبی برای بالا بردن سطح آمادگی روحی و جسمانی این ورزشکاران انجام شد و جلسات خوبی با هیئت های ورزشی برای پیگیری آخرین وضعیت این ورزشکاران صورت گرفت.

منعم افزود: با توجه به نزدیکی بازیهای آسیایی تاکنون حضور ۸ ورزشکار استان در این رقابت ها قطعی شده است که از این تعداد ۵ ورزشکار در بازی های آسیایی و ۳ ورزشکار در بازیهای پارا آسیایی خواهند بود.

وی تصریح کرد در دوره گذشته این مسابقات که در گوانگژو چین برگزار شد ما ۵ نماینده داشتیم که در این دوره ۳ ورزشکار به این تعداد افزوده شده است که نشان از پیشرفت ورزش استان در ۴ سال اخیر دارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان همدان اظهار کرد: میثم مصطفی جوکار در رشته کشتی ، آرمین تشکری در والیبال ، آرزو حکیمی در قایقرانی ، ساسان شهسواری و مه لقا جام بزرگ در تیراندازی ۵ ورزشکار استان در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینجوان کره جنوبی خواهند بود. 

وی افزود: همچنین علیرضا خلیلی در شنا ، زهرا نجاتی عارف در والیبال نشسته و حمید اسلامی در دومیدانی نابینایان و کم بینایان سه نماینده استان در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینجوان کره جنوبی هستند.

منعم تاکید کرد: در رشته های چون جودو بانوان ، سوارکاری ، تیروکمان، قایقرانی و شمشیربازی نیز شانس حضور ورزشکاران همدانی وجود دارد و در حال رایزنی با فدراسیون های مربوطه هستیم و در صورت موافقت های فدراسیون های مربوطه امیدوار به حضور ۲۰ ورزشکار از همدان در بازیهای آسیایی۲۰۱۴ خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به تلاش چشمگیر و کم نظیر هیئت قایقرانی استان و موفقیت در مسابقات قهرمانی و کسب ۸ مدال رنگارنگ انتظار داریم در روزهای آتی ورزشکاران بیشتری از همدان در معیت تیم ملی به بازی های آسیایی اعزام شوند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان همدان اظهار کرد: پس از موفقیت های پی در پی بانوان جودوکار و آقایان و بانوان شمشیرباز همدانی در مسابقات مختلف به احتمال زیاد از این دو رشته نیز ۶ ورزشکار به رقابت ها اعزام خواهد شد. 

دیدگاه شما