وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 12 مرداد 1393 ساعت 19:14   |   کد مطلب: 8720
مشارکت مردم در تحقق منشور فرهنگی همدان نیاز به اطلاع رسانی دارد
استاندار همدان بر لزوم اطلاع رسانی مناسب به مردم در راستای مشارکت در عملیاتی کردن منشور فرهنگی تأکید کرد و گفت: پایگاه های اجتماعی و دینی مردمی، بسیج ادارات، ائمه جماعات و دیگر ظرفیت ها در این زمینه مورد توجه باشد.

محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی با اشاره به شعار رهبری در سال 93 اظهار کرد: با توجه به اهمیت دو مقوله فرهنگ و اقتصاد در استان همدان این دو حوزه مورد اولویت قرار گرفت و پیگیری امور و مباحث فرهنگی به معاونت سیاسی و مقوله اقتصادی نیز به حوزه معاونت برنامه ریزی استانداری سپرده شد.

وی با اشاره به تدوین منشور فرهنگی استان همدان، افزود: انجام این کار به صورت کارشناسی و اساسی صورت گرفته که باز هم با حضور دستگاه ها و کارشناسان مرتبط طرح بازبینی و بررسی می شود تا ایرادات کار احصا شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در راستای تدوین سند راهبردی فرهنگی استانی هیچ استانی به شیوه و کار همدان انجام نشده، گفت: از همه استان ها درخواست کردیم تا عملکرد خود در رابطه با فرهنگ و اقتصاد را در راستای تدوین منشور استانی در اختیار ما قرار دهند اما اعلام کردند که در حال اقدام هستند و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اند.

وی با بیان اینکه در راستای بررسی و عملیاتی کردن منشور فرهنگی استان از هر نقد و راهنمایی بهره می گیریم، تصریح کرد: خواسته من این است که در رابطه با مسائل فرهنگی استان نباید پراکنده کار کرد و در این زمینه رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را نیز مورد توجه قرار داد.

نیکبخت با بیان اینکه اسناد بالادستی کشور نشأت گرفته از بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل است، افزود: در عملیاتی کردن منشور فرهنگی استان همدان باید از این ظرفیت ها بهره کافی و وافی گرفته شود.

وی با بیان اینکه پیاده سازی رهنمودهای مقام معظم رهبری به نوبه خود یک منشور جامع و کامل برای زندگی است، به بحث مورد توجه رهبری مبنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی اشاره کرد و گفت: این شاخصه مهم رهبری در جامعه آنگونه که باید اجرایی نشده در حالی که همه مباحث فرهنگی کشور مشمول این گفته های رهبری می شود.

استاندار همدان با تأکید بر لزوم توجه به اسناد بالادستی و فرموده های رهبری در مولفه های مختلف به خصوص مقوله فرهنگ، اظهار کرد: من معتقدم در این زمینه در ابتدای راه هستیم و آنچه که در اختیار داریم باید پخته تر شود.

وی با اشاره به حوزه های مختلف منشور فرهنگی استان همدان گفت: زمانی می توانیم در راستای این موضوع احساس آرامش کنیم که خروجی های این منشور به مرحله اجرا برسد.

نیکبخت پیشنهاد کرد که در هر جلسه شورای فرهنگ عمومی یک کمیته مربوطه از منشور فرهنگ ارائه گزارش و عملکرد داشته باشد و تأکید کرد: زمان بندی اجرای منشور فرهنگی استان سه ساله است و نباید ارائه گزارش ها را تنها به سال آخر معطوف کرد.

وی خواستار برگزاری هر چهار هفته یکبار جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان شد و گفت: زحمات انجام شده در تدوین منشور فرهنگی استان قابل تأمل است و باید به سمت اجرایی و عملیاتی کردن اهداف کمیته های این منشور در استان گام برداشت که در این زمینه باید از ظرفیت گروه های مردمی نیز بهره گرفت.

استاندار همدان بر لزوم اطلاع رسانی مناسب به مردم در راستای مشارکت در عملیاتی کردن منشور فرهنگی استان صحه گذاشت و افزود: پایگاه های اجتماعی و دینی مردمی، بسیج ادارات، ائمه جماعات، روحانیت و دیگر ظرفیت ها در این زمینه باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به انتقادی که از سوی یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی در نامگذاری منشور فرهنگی استان شد، پیشنهاد کرد که نام این منشور به سیاست راهبردی فرهنگی همدان تغییر یابد.

نیکبخت با بیان اینکه کارهای ارزشمندی در جامعه شکل می گیرد که به مرور زمان به طاقچه و کتابخانه ها رفته و خاک می خورد، گفت: امیدوار هستیم سند راهبردی فرهنگی استان همدان به آن سرنوشت ها دچار نشود.

وی با بیان اینکه شعار رهبری شعاری مستمر است که نباید تنها در سال 93 ختم شود، بر لزوم توجه به ابعاد و زوایای این شعار برای انتقال به نسل های آینده صحه گذاشت.

استاندار همدان با اشاره به فجایع اخیر جهانی به به غزه و کشورهای مسلمان نیز تصریح کرد: این وقایع بیشتر ارزش اقتصاد مقاومتی رهبری را محرز می کند که این شاخصه همواره باید در سیاست ها و برنامه ها مورد توجه و تأکید باشد.

وی تأکید کرد: فرهنگ و اقتصاد منتهی و محصور در یک سال خاص نیست و در راستای تعالی و استمرار مفاد آن همه دستگاه ها باید پای کار باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

دیدگاه شما