وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 13:23   |   کد مطلب: 8689
برخی مدیران خبرنگاران را تهدیدی برای خود می‌دانند
نقدپذیر نبودن مدیران و نگاه بدبینانه به رسانه‌ها از مهمترین مشکلاتی است که اهالی رسانه استان همدان با آن روبرو هستند.

به گزارش نافع، سرپرست روزنامه کیهان در همدان با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: معمولا مدیرانی که ادعای نقدپذیری را دارند؛ بیشتر از بقیه نسبت به انتقاداتی که در رسانه ها صورت می‌گیرد؛ واکنش نشان می‌دهند.

غلامرضا فریدونی با اشاره به چالش‌های حوزه خبر و رسانه در استان همدان افزود: امروز مشکلات متعددی در درون بدنه رسانه‌ها و جامعه بیرونی برای این قشر وجود دارد که موجب واردشدن فشارهای متعدد روحی به آن‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: در حقیقت کسب خبر از منابع خبری بسیار مشکل است و فرهنگ موردنظر در این زمینه هنوز ایجاد نشده است.

فریدونی ادامه داد: برخی اصولا خبرنگار را دشمن خود دانسته و سماجت وی برای کسب اطلاعات را نوعی مچ‌گیری یا تهدید می‌دانند و به همین دلیل پنهان‌کاری می‌کنند.

وی اظهارداشت: فرهنگ مراجعه به مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جامعه ما پایین است و مخاطبان کمی داریم؛ درواقع تلاش بسیاری برای تهیه خبر صورت می‌گیرد، اما وقتی کسی به آن‌ها مراجعه نمی‌کند؛ همه زحمت‌ها به هدر می‌رود.

این پیشکسوت عرصه خبر در استان همدان بیان کرد: از طرف دیگر نبود کنترل و مدیریت لازم برای ورود افراد به این عرصه از چالش‌ها و نقاط ضعفی است که در درون بدنه رسانه‌ها وجود دارد.

فریدونی با بیان اینکه برای ورود افراد به همه شغل‌ها، نوعی استعلام و گزینش وجود دارد، خاطرنشان کرد: در خبر با روح مردم سر و کار داریم، اما هیچ نهادی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر نیست این مسئولیت را بپذیرد و هر روز شاهد ورود و خروج افراد متعددی در این عرصه هستیم.

وی تصریح کرد: جایی که با آبرو و اندیشه مردم مرتبط است؛ نمی‌تواند و نباید هرکسی را در بدنه خود بپذیرد و در واقع باید در پیکره خبر، دری برای ورود افراد شایسته وجود داشته باشد.

فریدونی تصریح کرد: این مشکل به سهم خود در بی‌توجهی مدیران به رسانه‌ها و کم‌شدن حمایت از آن‌ها مؤثر بوده است.
وی با تأکید بر اینکه سازمان مشخصی برای ثبت اطلاعات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نداریم، خاطرنشان کرد: طرحی نیز برای امنیت شغلی خبرنگار و روزنامه‌نگار و تأمین معاش این گروه وجود ندارد درحالیکه متولی کار در مجموعه رسانه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد استان و در استان‌ها، اداره کل ارشاد است، اما کسی پاسخگو نیست.

فریدونی ادامه داد: بسیاری از خبرنگاران درآمد اندکی داشته و مظلوم‌ واقع شده‌اند و نهادی برای رسیدگی به این وضعیت وجود ندارد.

وی با اشاره به فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار گفت: متأسفانه گاهی مواقع در برنامه‌ها و جشن‌های روز خبرنگار، برخی اقدام به نقد از خودمان می‌کنند که بهتر است در روز خبرنگار به این مقوله نپرداخته و سعی کنیم جنبه‌های مثبت و اثرگذار کار رسانه‌ها بیان شود.

غلامرضا فریدونی از پیشکسوتان عرصه خبر در استان همدان است که فعالیت خود را از سال 77 با پذیرش سرپرستی روزنامه کیهان در همدان آغاز کرده  و تاکنون در این سمت باقی مانده است. وی، همچنین از سال 90 نشریه محلی "همدان سلام" را منتشر ساخته است.

گفتگو از سمیه مظاهری

دیدگاه شما