وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 5 مرداد 1393 ساعت 11:23   |   کد مطلب: 8621
بهار پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده استان همدان شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شهرستان بهار به عنوان پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده شهری در سطح استان همدان شناخته شده که تا پایان امسال کارت هوشمند سلامت برای مردم این شهرستان صادر می‌شود.

حسین عرفانی، اظهار کرد: استقرار نظام شبکه جامع و همگانی، ارتقای سواد سلامت مردم و جذب مشارکت در خودمراقبتی و ایجاد محیط و سیاست‌های سالم از راهبردهای اصلی و کلان برنامه تحول حوزه بهداشت است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق شهری از جمله اولویت‌های طرح تحول نظام سلامت است که در 31 شهرستان از 31 استان کشور اجرا می‌شود، گفت: بر این اساس شهرستان بهار به عنوان پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان همدان معرفی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان شهرستان بهار را به خاطر داشتن برخی قابلیت‌ها برای اجرای این طرح، مناسب دانست و افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت در شهرستان بهار، مشکلات و موانع موجود در اجرای آن شناسایی می‌شود.

وی تأکید کرد: با فراهم کردن امکانات، تجهیزات و منابع مورد نیاز، طرح تحول نظام سلامت در بخش پزشک خانواده شهری به صورت جامع در تمام شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.

عملیات عمرانی 9 خانه بهداشت در حال انجام است

عرفانی عنوان کرد: پزشکان در 12 مرکز بهداشتی و درمانی شهرستان بهار اقدام به تکمیل پرونده الکترونیکی سلامت مردم این شهرستان می‌کنند و خروجی این پرونده‌ها تهیه کارت هوشمند سلامت است.

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات افراد در حوزه بهداشتی و درمانی در این کارت‌ها درج می شود، تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کارت هوشمند سلامت تا پایان امسال صادر می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اجرای طرح تحول سلامت در بخش بهداشت را در ارتقای وضعیت بهداشت و بهبود شاخص‌های موجود در این حوزه موثر دانست و گفت: نیازهای روز جامعه با امکانات موجود حوزه بهداشت سازگار نیست، بر این اساس ارتقا و بهبود خدمات بهداشتی در خانه‌های بهداشت روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت مورد توجه قرار گرفته است.

وی رسیدگی به وضعیت ساختمان فیزیکی خانه‌های بهداشت را از دیگر برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: عملیات عمرانی 9 خانه بهداشت در حال انجام است و به دنبال جذب اعتبار از وزارت‌خانه برای ساخت 19 خانه بهداشت روستایی هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر لزوم نوسازی ساختمان‌های فرسوده مراکز بهداشتی استان گفت: بسیاری از ساختمان‌های مراکز بهداشتی استان  قدمتی بیش از 50 سال دارند که نیازمند نوسازی هستند، ساختمان‌های خانه‌های بهداشتی دارای بیش از 15 سال قدمت، نیز باید تعمیر و بازسازی شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه شما