وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 19 تير 1393 ساعت 11:29   |   کد مطلب: 8237
بهار پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده شهری در همدان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:شهرستان بهار به عنوان پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان همدان معرفی شده است.

به گزارش نافع، دکترحسین عرفانی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق شهری از جمله اولویت های طرح تحول سلامت است که در 31 شهرستان از 31 استان کشور اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد:برای این منظور در استان همدان، شهرستان بهار با داشتن برخی قابلیت ها برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: پس از انجام طرح به صورت پایلوت در شهرستان بهار و شناسایی مشکلات و موانع موجود و مرتفع نمودن آنها، با فراهم کردن منابع و امکانات لازم کلیت طرح تحول نظام سلامت در تمام شهرستان های استان عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت در بخش بهداشت در سه محور اصلی و چند زیر مجموعه تدوین شده ولی تاکنون ابلاغ نشده است اظهار کرد: اجرای این طرح می تواند در ارتقای وضعیت بهداشت و بهبود شاخص های موجود در این حوزه نقش بسزایی را ایفا کند.

وی عنوان کرد: ارتقا و بهبود خدمات بهداشتی به خصوص در خانه های بهداشت روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر ، رسیدگی به وضعیت و ساختمان فیزیکی خانه های بهداشت،حضور پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی روستایی و شهری و توجه به حاشیه شهرها به عنوان اماکن آسیب پذیر از مهمترین محورهای اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت است.

دکتر عرفانی ادامه داد:بسیاری از ساختمان های مراکز بهداشتی استان همدان دارای قدمتی بالاتر از 50 سال هستند که این مراکز نیازمند نوسازی و ساختمان های دارای قدمت بیش از 15 سال نیز نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.

وی از اتمام ساخت خانه های بهداشت مورد نیاز در سطح روستاهای استان همدان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت:وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالجاری توجه ویژه ای به ساختار نیروی انسانی، ساختمان فیزیکی و تجهیزات مراکز بهداشتی کشور دارد.

وی بیان کرد:هم اکنون سرشماری برای انجام این طرح در جمعیت حاشیه نشین و ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی استان همدان که حدود 270 تا290 هزار نفر را در چهار شهرستان تویسرکان ، نهاوند ، ملایر و همدان شامل می شود در حال انجام است.

وی ادامه داد:اهمیت بهداشت به عنوان نیاز خفته جامعه برای پیشگیری و آموزش بیشتر افراد، از بخش درمان نیز مهمتر است زیرا با کمترین سرمایه گذاری ها در بخش بهداشت می توان از صرف بسیاری از هزینه های بالا در بخش درمان جلوگیری کرد.

اجرای طرح تحول سلامت در حوزه درمان از 15 اردیبهشت ماه سالجاری در16 بیمارستان دولتی استان همدان آغاز شده است.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما