وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 23 تير 1393 ساعت 12:10   |   کد مطلب: 8295
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان نهاوند
رئیس زندان نهاوند گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان محفل انس با قران کریم در زندان نهاوند برگزار شد.

محمود شیرزادی، گفت: همزمان با شبهای ماه مبارک رمضان محفل باشکوه و پرفیض انس با قرآن با حضور امام جمعه شهرستان نهاوند درجمع  کارکنان و مددجویان این زندان برگزار شد.

شیرزادی افزود: به برکت ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن کریم در زندان ها رونق کم نظیری گرفته و اهمیت موضوع قرآن و جایگاه آن در زندگی و تربیت انسان همواره مورد تاکید مسوولان سازمان زندان های کشور بوده است.

وی گفت: در این مراسم قاری ممتاز شهرستان نهاوند محمد رضا سلگی نیز حضور داشت که با تلاوت دلنشین آیات پند آموز قرآن کریم همگان را به فیض رساند.

رئیس زندان نهاوند بابیان اینکه این محفل زیبا هر ساله با استقبال خوب زندانیان مواجه می‌شود و خود آنها بخشی از اجرای کار را برعهده دارند، تصریح کرد: همواره در این مراسم معنوی سعی شده تا از زندانیانی که قرآن را به خوبی فرا گرفته و صدای زیبایی نیز دارند بهره گرفته شود.

امام جمعه شهرستان نهاوند در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای ماه مبارک رمضان نزول قرآن است، افزود: قرآن در شب قدر نازل شد وشب قدر شب تعیین سرنوشت است، اگر انسان قرآن را بفهمد وبه آن عمل کند سعادت دنیا و آخرت را بدست آورده و به هر نسبتی از قرآن فاصله بگیرد به همان نسبت مشکلاتی خواهد داشت، این قرآن بهترین وجامع ترین کتاب هدایت بشریت است.

حجت الاسلام مغیثی با بیان این که قرآن کتاب چگونه زیستن است، افزود: قرآن معجزه جاودان آخرین پیامبر خداوند برای هدایت و راهنمایی بشر بوده که هیچ گاه دچار کهنگی نشده و به همه زمان ها اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: با توکل به خداوند و قرآن می توانیم حداقل زنگاری از زندگی روزمره خود را که دچار روزمرگی شده است، پاک کرده و به زندگی خود نور و روشنایی ببخشیم.

وی گفت: انجام برنامه های قرآنی و آموزشهای قرآن در زندانها زمینه ساز بازگشت سعادتنمدانه زندانیان به جامعه خواهد شد.

دیدگاه شما