وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 22 تير 1393 ساعت 10:27   |   کد مطلب: 8273
جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) در تویسرکان برگزارشد
همزمان با شب پانزدهم رمضان میلاد کریم اهل بیت و بیست و سومین سالگرد تأسیس کانون قرآن امام حسن مجتبی(ع) در سالن فردوسی تویسرکان برگزار شد.

 کانون قرآن امام حسن مجتبی(ع) سرابی تویسرکان از نیمه رمضان سال ۷۰ همزمان با میلاد کریم اهل بیت فعالیت های فرهنگی و قرآنی خود را بدون حمایت هیچ نهاد دولتی آغاز کرده و اکنون در دو بخش برادران و بانوان در رشته های مختلف قرائت، تفسیر و حفظ مشغول فعالیت است.

حجت الاسلام محمد محمودزاده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تویسرکان شامگاه شنبه در جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) در سالن فردوسی تویسرکان با اشاره به اینکه حرکت در مسیر قرآن کریم و اهل بیت(ع) همان حرکت در صراط مستقیم است، اظهار کرد: آنچه که انسان را در فضای غبار آلود اعتقادی و بروز تفکرات انحرافی در اعتقادات و مذاهب و ظهور فرقه های ضد دینی و اسلامی حفظ می کند تمسک جستن به قرآن و عترت است.

وی ائمه اطهار(ع) را مفسران حقیقی و ترجمان عملی قرآن کریم دانست و عنوان کرد: در شرایط غبار آلود تفکرات انحرافی آخرالزمانی آن چه که بشریت را در مقابل عقاید متحجرانه و خود محور و ناآگاهانه حفظ می کند تمسک جستن به قرآن، سنت نبوی و آموزه هایی است که ائمه اطهار(ع) به ما آموخته اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تویسرکان با تأکید بر اینکه قرآن روشنی بخش دل ها است و ائمه کشتی نجات بشریت هستند تصریح کرد: از راه های توسعه و ترویج، تربیت و پرورش معانی و مفاهیم قرآنی و اندیشه های ناب اسلامی حضور نوجوانان و جوانان در کانون های قرآنی و فرهنگی است.

حجت الاسلام محمودزاده فراگیری قرآن مجید و چگونگی انس گرفتن با این راهنمای هستی در خانواده و در محضر والدین را یک نعمت بزرگ دانست و افزود: در این بین کانون های قرآنی و فرهنگی هم راستا با خانواده و آموختن آموزه های دینی و فرهنگ قرآنی نقش مؤثری در شکل گیری و تثبیت شخصیت اسلامی نوجوانان و جوانان در جامعه اسلامی دارد.

وی آموزش معارف دینی و اسلامی در سنین پایین و از دوران کودکی را در نهادینه ساخته ارزش های حقیقی اسلام در جامعه بسیار مؤثر دانست و افزود: مقوله ساماندهی آموزش مفاهیم دینی به اجتماع و احیای آموزه‌های قرآنی از مهمترین مسائل جامعه است و آموزش این مفاهیم از سنین کودکی با یک مدیریت درست، فرزندان را خود به خود به سمت جذب آموزه‌ها پیش می برد.

دیدگاه شما