وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 22 تير 1393 ساعت 10:23   |   کد مطلب: 8272
جامعه قرآنی شهرستان و اعضای موسسه قرآنی جواد الائمه (ع) با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

،آیت الله طاهری در این دیدار با اشاره قرار داشتن در ماه رمضان،گفت:تمام ساعات و ماههای ماه رمضان، رحمت الهی است.

وی افزود باید خدای را سپاس کنیم که ما را در همچون ماهی قرار داده و در این چنین ماهی شب عزیزی به نام شب قدر قرار دارد.

طاهری قرآن را کتاب عبودیت و بندگی و سرشار از اسرار الهی برشمرد و اضافه کرد:واژه های قرآنی پر از معانی و تعابیر پر مغز است.در واقع قرآن کتابی است که باید با تمام حواس از آن استفاده کرد.

وی ادای احترام و برخورد همراه با ادب را از وظایف انسانها در مقابل قرآن برشمرد و ادامه داد:متاسفانه ما به اندازه ی کافی به این موضوع اهمیت نمی دهیم.

استاد برجسته ی حوزه و دانشگاه های استان در ادامه با اشاره به جایگاه برجسته ی حفظ این کتاب آسمانی در دین اسلام و نزد ائمه اطهار (ع)تاکید کرد:در حفظ قلب و ذهن درگیر می شود و تاثیر می پذیرد.

وی ضمن اشاره به تذکر خود به وزیر ارشاد دولت قبل در خصوص حفظ احترام آیات در درج آنها در روزنامه ها تاکید کرد:  همه برای تکریم قرآن و جایگاه آن باید تلاش کنیم.همانطور که همه ی موجودات عظمت آیات و قرآن را درک می کنند.

طاهری ایجاد و رونق موسسه قرآنی در سطح شهرستان را بسیار با ارزش عنوان و افزود:آقای قاسمی در امر ترویج قرآن بسیار زحمت می کشد و خداوند نیز قطعا کمک کار خواهد شد.

سلطانی صبور نماینده شهرستان رزن نیز در این دیدار ضمن تقدیر از آیت الله طاهری برای توجه به امر قرآن ادامه داد:فعالین قرآنی پیامبران نامرسل هستند که با خود پیام قرآن را منتقل می کنند.

وی جریان حفظ قرآن را در شهرستان دارای افق بسیار روشنی دانست و افزود:حفظ باید با دقت و صحت بسیار صورت گیرد، در حفظ ذهن هرگز خاموش نخواهد بود.

قاسمی حافظ قران کریم و مسئول موسسه قرآنی جواد الائمه(ع) نیز در این نشست ضمن بیان گزارشی از روند شکل گیری و فعالیتهای قرآنی در شهرستان میزان هزینه راه اندازی را تاکنون 10 میلیون تومان عنوان و اضافه کرد: هم اکنون نیز در شرایط کمبود مالی در موسسه قرار داریم و از همه ی مسئولین شهرستان بویژه امام جمعه و نماینده شهرستان خواستار کمک عاجل هستیم.

وی همچنین از تحت آموزش بودن قرآن آموزان در  رده ی سنی کودک و نوجوان و جوانان و بزرگسالان خبر داد.

قاسمی همچنین تبدیل شدن رزن به قطب قرآنی جهان اسلام را هدف مهم و نهایی موسسه عنوان کرد.

 

دیدگاه شما