وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 16 شهريور 1403 ساعت 14:15   |   کد مطلب: 43533
مدیرکل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی خبر داد:
۷۰درصد تسهیلات بانک توسعه برای گسترش تعاون
مدیرکل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد تسهیلات موجود در بانک توسعه تعاون براساس الزام قانونی باید برای توسعه و ترویج تعاون به کار گرفته شود، گفت: در کنار این تسهیلات ما در صندوق بانک توسعه تعاون دارای صندوق ضمانت هم هستیم.

به گزارش نافع، یوسف شعبانی ظهر امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار کرد: تعاونی‌ها ابزار مناسبی برای توزیع عادلانه ثروت و قدرت در بین مردم هستند.

وی افزود: تعاون ابزار مناسبی برای هدفمند شدن و معطوف شدن کمک‌های دولتی به جامعه هدف است، ما به‌عنوان متولی ترویج و توسعه فرهنگ تعاون در فضاهای مختلف کسب و کار استان در حال تلاش هستیم تا با ترویج این مسائل، بتوانیم انشاالله فرهنگ تشکیل تعاون و فرهنگ فعالیت‌های تعاونی را در اذهان عمومی بست و گسترش بدهیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی با بیان اینکه اقتصاد بخش تعاون دو ویژگی خارق‌العاده نسبت به بخش‌های دیگر دارد، عنوان کرد: بانک تخصصی توسعه تعاون در بخش تعاون، ابزار مناسبی برای توسعه این بخش است.

شعبانی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۷۰ درصد تسهیلات موجود در بانک توسعه تعاون براساس الزام قانونی باید برای توسعه و ترویج تعاون به‌کار گرفته شود، بیان کرد: در کنار این تسهیلات ما در صندوق بانک توسعه تعاون دارای صندوق ضمانت هم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های شما مردم عزیز در زمان گرفتن تسهیلات ضامن است، که ما در بخش تعاون خودمان صندوق ضمانت مستقل هم داریم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی افزود: حاکمیت سه تکلیف برای ما در حوزه تعاونی‌ها پیش‌بینی کرده است، ما در جهت حمایت از تعاونی‌ها با پرداخت تسهیلات و به منظور انجام چارچوبهای قانونی، با توانمندسازی تعاونی‌ها، آنها را در مواجهه با پدیده‌های مختلف آماده می‌کنیم.

شعبانی ابراز کرد: نظارت بر روند مراحل حقوقی مالی و مجامع سالیانه تعاونی‌ها، تکلیف دیگر تعاونی‌ها است. در حال حاضر این تکالیف حاکمیتی را برای ۱۳۳۷ تعاونی فعال در حوزه‌های تولید در همدان، اجرا می‌کنیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما