وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 21 دى 1402 ساعت 11:22   |   کد مطلب: 43453
رییس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان گفت: ۱۶۴ داوطلب نمایندگی مجلس که صلاحیت آنها رد یا احراز نشده بود شکایت خود را تسلیم شورای نگهبان کردند.

به گزارش نافع، حجت الاسلام جلال مرادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دنبال بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت ۲۰۵ نامزد صلاحیتشان تایید نشد یا صلاحیت آنها احراز نشده بود افزود: ۸۰ درصد از این افراد اعتراض و شکایت خود را در سامانه داوطلب شورای نگهبان ثبت کردند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد از این افراد رای عدم تاییدشان را پذیرفتند ادامه داد: رسیدگی به شکایات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا ۲۰ بهمن سالجاری صورت می گیرد.

به گفته رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان، میزان تایید صلاحیت ها در هیات مرکزی و در شورای نگهبان نسبت به دوره گذشته افزایش داشته است.

حجت الاسلام مرادی پیشتر نیز عنوان کرده بود که از مجموع ۵۲۴ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان ۳۱۹ نفر تایید صلاحیت شدند که ۶۱ درصد از داوطلبان را شامل می شود.

وی ادامه داد: ۱۹۶ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت نشده اند که ۳۷ درصد از ثبت نام کنندگان را تشکیل می دهند و ۹ نفر نیز عدم ثبت نام داشته و یا مدارک خود را به صورت کامل بارگذاری نکرده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما