وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 15 بهمن 1402 ساعت 08:18   |   کد مطلب: 43458
شرکت پرشور مردم در انتخابات جدای از آنکه در آینده ایران قوی تاثیرگذار است ابزاری برای اعمال اراده مردم محسوب می‌شود؛ ملت ایران می‌توانند با رأی دادن به کاندیدای مورد نظر خود حضور حداکثری را در انتخابات رقم بزنند و در ایجاد ریل‌گذاری برای دولت نقش داشته باشند.

به گزارش نافع، مردم ایران قرار است ۲۶ روز دیگر پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را انتخاب کنند.

با آنکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره مردم را ترغیب به عدم مشارکت می‌کنند اما مردم ایران همواره با مشارکت خود ثابت کردند که در زمین دشمنان بازی نمی‌کنند و در دوره‌هایی با مشارکت خود حماسه‌ای سیاسی خلق کردند.

دشمنان با ایجاد ناامیدی و یأس در جامعه تلاش می‌کنند به مردم القا کنند که رأی دادن آن‌ها فایده ندارد اما مردم خوب می‌دانند اگر شرکت آنها در انتخابات فایده نداشت دشمنان آنقدر بر عدم مشارکت تأکید نداشتند.

به همین دلیل به سراغ چند نفر از مردم همدان رفتیم تا نظر آن‌ها را درباره انتخابات امسال جویا شویم.

رأی دادن یعنی در آینده کشور سهیم هستیم

آقای سلیمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه از زمانی که به سن قانونی رسیده است در همه انتخابات‌ها حضور پیدا کرده، گفت: اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردم و حس و حال خوبی بود چرا که خود را در آینده کشورم سهیم می‌دانستم.

وی خاطرنشان کرد: حالا همان شور و شوق را برای حضور در پای صندوق‌های رأی برای انتخاب مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دارم و به همراه خانواده در ۱۱ اسفند ماه رأی می‌دهیم.

نماینده مردم باید دغدغه مردم را داشته باشد

فردی دیگر در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه فعلا تصمیم بر شرکت یا عدم شرکت در انتخابات ندارد، گفت: هرچند انتخابات مسیری برای تغییر است اما باید از بین کاندیداها فردی باشد که واقعا دغدغه مردم را دغدغه خود بداند.

وی افزود: اگر در انتخابات شرکت کنم کسی را انتخاب می‌کنم که به عقیده و فکر من نزدیک‌تر است، باید دید کاندیداها چه برنامه‌ای برای آینده دارند.

رأی اولی هستم و برای رفع مشکلات در انتخابات شرکت می‌کنم

در ادامه سعید علیزاده در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه رأی اولی است، گفت: خوشحالم که می‌توانم رأی دهم و برای سرنوشت خود و مردم تصمیمی بگیرم.

وی با تاکید براینکه رأی دادن احساس خوبی دارد، تصریح کرد: من در کنار سایر مردم می‌توانم فردی که مد نظرم است را انتخاب کنم و بعدا از او بخواهم تا به مشکلات ما رسیدگی کند.

علیزاده خاطرنشان کرد: اگر رأی ندهیم دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند که چه کسی سکان‌دار نمایندگی مردم باشد در نتیجه حضور همه ما پای صندوق‌های رأی تاثیرگذار است.

رأی ندهیم دیگران به جای ما تصمیم می‌گیرند

کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با طرح این سوال که چرا می‌گوییم مجلس در رأس امور است، گفت: ریل گذاری اتفاقات در زندگی مردم جامعه در مجلس انجام می‌شود.

رضا میرابیان با اشاره به اینکه همیشه انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان پرشورتر است، افزود: این درحالی است که انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز باید شور ویژه‌ای داشته باشد چرا که انتخاب نمایندگان خوب در مجلس شورای اسلامی اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس قدرت زیادی در امور دارند، تصریح کرد: یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می‌تواند با رای چند صد هزارتایی خود، رئیس جمهور را مورد سوال قرار دهد و این به پشتوانه قدرتی است که مردم به او دادند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: گاهی مردم انتظارات به حقی از مسؤلین دارند و معتقدند که نظارت باید بیشتر باشد که کاملا صحیح است چرا که همین نظارت باید توسط نمایندگان مجلس انجام شود، یکی از توانمندی‌های مجلس شورای اسلامی نظارت بر حسن انجام قوه مجریه است.

میرابیان با بیان اینکه در مجلس دوره قبل اتفاقات خوبی رخ داد، گفت: سه‌شنبه‌های نظارتی یکی از اقدامات خوب بود که نحوه عملکرد دولت در آن بررسی شد و اهمیت داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید درکنار نقاط ضعف، نقاط مثبت را هم ببینیم، افزود: مردم باید بدانند رأی ندادن برابر است با همان رأی دادن با این تفاوت که با سکوت عده‌ای که رأی نمی‌دهند، افرادی که صلاحیت لازم برای نمایندگی ندارند رأی می‌آورند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: اگر صحنه خالی شود و افراد مناسب را انتخاب نکنیم کسانی می‌آیند و صندلی مدیریت را بر عهده می‌گیرند که کار را شاید به نفع قشر خاصی پیش ببرند.
میرابیان با اشاره به اینکه دولت از روی ریل مجلس عبور می‌کند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید به درستی مسیر را برای اقدامات اجرایی دولت بچینند.

وی در پایان اظهار کرد: طی این سال‌ها تجربیات گران‌بهای زیادی در خصوص انتخابات کسب کردیم و امروز می‌دانیم که مشارکت مردم در انتخابات در آینده و زندگی مردم اثر مستقیم دارد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما