وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 26 آذر 1402 ساعت 09:59   |   کد مطلب: 43435
با حضور در میدان امام (ره) آغاز شد؛
با حضور در میدان امام (ره) آغاز شد؛
وداع عزاداران فاطمی با شهدای گمنام در میدان امام (ره) شروع شد.

به گزارش نافع، مراسم نورانی بدرقه پیکرهای پاک شهدای گمنام در همدان با حضور مردم قدرشناس و ولایتمدار همدان، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در میدان امام (ره) شروع شد.

گفتنی است: در استان‌های دیگر کشور پیکرهای پاک ۱۷۰ شهید تشییع می‌شود. این شهدای تفحص شده از مناطق عملیاتی چذابه، مجنون، مهران، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، شرهانی، بصره، میمک، خرمشهر، فکه و پنج شیر هستند.

تجدید پیمان مردم با آرمان‌های شهدا

امروز مردم با حضورشان در تشییع شهدا آمده‌اند تا به سوال‌های شهدا پاسخگو بوده و با وساطت فرشته‌های زمینی با مادرشان عهدی جدید ببندند.

امروز برابر با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مردم همدان حضور پرشوری در بدرقه فرزندان برومند ایران داشتند، جوانانی که جان خود را در راه دفاع از وطن فدا کرده و به اباعبدالله الحسین علیه السلام پیوستند.

از ۱۲ شهید تازه تفحص شده، دو لاله فاطمی به  شهر همدان قدم نهادند و مردم همیشه در صحنه، از زن و مرد گرفته تا کوچک و بزرگ، با حضور سراسر مـهرشان،  توفیق میزبانی این قهرمانان کشور را داشتند.

شهدا  فداکاران شجاعی هستند که پس از گذشت سالیان طولانی از لحظه‌ شهادتشان هنوز هم با حضورشان جامعه را با عطر معنویت و جهاد، معطّر می‌سازند.

توجه کرده‌اید دقیقاً آن‌ زمان که دلها زنگار می‌گیرند فرشته‌های زمینی حس کرده و برای احیای ما به زمین فرود می‌آیند!

عشق شهدا مرز نمی‌شناسد، مرد و زن و کوچک و بزرگ  هم نمی‌شناسد. اینجا سرزمین عاشقان ولایت، شهر همدان است، شهری پیشرو در جان‌فشانی برای وطن، اکنون اینجا مملو از جمعیت هزاران نفری است که آمده‌اند بگویند ما نیز خود و فرزندانمان را فدای ولی زمانمان می‌کنیم.

این مردم نشان دادند که انقلاب نسل اول، دوم، سوم یا چهارم نمی‌شناسند، با نگاهی به صفوف تشییع‌کنندگان می‌توان دید که از بزرگ و کوچک، مرد و زن، جوان و کودک، از طفل شیرخوار تا پیرمرد ۸۰ ساله، سیاسی یا غیرسیاسی، راست یا چپ همه یک رنگ شده و در زیر سایه علم مشکی حضرت زهرا فرزندانش را بدرقه می‌کنند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در همدان ساعتی پیش در حضور شهدا و مردم اظهار کرد: نمی‌دانم تقدیر این شهدای عزیزی که در محضرشان هستیم چیست؟ آن‌ها در خلوت‌های خودشان با خدا چه حرفی را زدن که خداوند متعال گمنامی را برای آن‌ها انتخاب کرد؟!

وی با بیان اینکه این‌ شهدا در ظاهر گمنام بوده، اما در حقیقت معرف هستند، عنوان کرد: گمنامی حضرت زهرا سلام‌الله علیه توفیقی بود که از بشریت دور باشد، هیچ‌کسی جز ائمه اطهار علیه‌السلام، از صدر اسلام تا حالا توفیق حضور بر سر مزار حضرت زهرا را پیدا نکرده است، حال چه شده‌است که شهدای گمنام این توفیق را ازخدای متعال گرفتند؟!

نماینده ولی‌فقیه خاطرنشان کرد: شاید نیاز باشد که بشر به این فکر کند که چرا خدای تعالی توفیق حضور در مزار حضرت زهرا سلام‌الله علیه را از ما گرفت، حتی من و شمایی در مدینه نبودیم که بخواهیم کوتاهی و سکوت کنیم و اهل خاموشی باشیم.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به راز گمنامی حضرت زهرا سلام‌الله علیه، تصریح کرد: شاید خداوند خواسته است با این گمنامی یک سوالی را برای ما ایجاد کند و به این فکر کنیم که زهرای مرضیه با گمنامی خود چه چیزی را می‌خواهد به ما بگوید؟

او تاکید کرد: این تابوت‌ها در ظاهر خاموشند اما اگر گوش شنوایی باشد حرف برای گفتن بسیار است، قبر حضرت زهرا سلام‌الله علیه مخفی است اگر کسی گوشش شنوا باشد، حرفش را از ۱۴۰۰ سال پیش خواهد شنید.

نماینده ولی فقیه یادآور شد: شهدا از مسئولین و مردم این سوال دارند که می‌دانید ما برای چه شهید شده‌ و ۴۰ سال گمنامی را تحمل کرده‌ایم؟ برای آن اهداف و آرمان‌هایی که جنگیدیم، بعد از ما چه کردید و چقدر امانت‌دار بودید؟

آیت‌الله شعبانی با اشاره به جامعه زمان شهدا و معنویت حاکم در آن، اذعان داشت: آن اخلاقیات و معنویتی که در این شهر حاکم بود، جریان خدمت‌گذاری که در بین مسئولین کشور حاکم بود، مسئولین بدنبال منافع خود و  تخریب دیگران برای رسیدن قدرت خود نبوده و فقط خدمت به مردم فکر می‌کردند.

او در پایان تاکید کرد: امروز باید تک‌تک ما به سوال‌های شهدا پاسخگو باشیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما