وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 16 آذر 1402 ساعت 07:47   |   کد مطلب: 43428
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: در عرصه تربیتی امروز نیازمند الگوهای جدیدی هستیم و باید با فهم دقیق فرهنگی و متناسب با نیاز نسل جوان برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش نافع، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در نشست هم اندیشی با اعضا انجمن فرهنگی ثارالله همدان با بیان ضرورت فعال شدن اردوگاه‌های تربیتی برای استفاده دانش آموزان و نسل جوان در سطح شهر افزود: باید زمینه حضور و استفاده جوانان از ظرفیت‌های ورزشی و تربیتی به راحتی قابل دسترسی و فراهم باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی از موارد دولتمردان به دلیل مشکلات اقتصادی از مساله مهم فرهنگ غافل می‌شوند، ادامه داد: مشکلات و مسائلی که در جامعه با آن روبرو هستیم همه ریشه در فرهنگ دارد و لذا نباید نسبت به این مهم غفلت کنیم.

امام جمعه همدان گفت: هم اینک همکاری خوبی با آموزش و پرورش وجود دارد و در کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش، تلاش می‌کنیم تا به سمت حل مشکلات آموزشی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است مطالبه‌گران در عرصه مسائل فرهنگی ورود داشته باشند، افزود: گاهی از موارد لازم است تا مسایل و اولویت‌های موجود از مسئولان مطالبه شود.

وی به اهمیت کادر سازی در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این مجموعه ظرفیت خوبی برای ورود در عرصه کادر سازی دارد و باید با شناسایی جوانان نخبه و توانمند، از آنها حمایت کند.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: البته این کادر سازی تنها به معنای سیاسی نیست و این حرکت باید برای خدا، اسلام و انقلاب باشد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات فرهنگی موجود در سطح جامعه، خاطر نشان کرد: با وجود رونمایی از سند فرهنگی و سند قرآنی و وعده‌هایی که برای حمایت از این اسناد داده شده، اما در مقام اجرا شاهد این حمایت‌ها نیستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در این سند از ظرفیت بسیاری از نخبگان برای شناسایی و جمع آوری اولویت‌ها و مشکلات استان استفاده شده و ساعت‌ها برای آن وقت گذاشته شده است و لذا انتظار بر این است که گروه‌های مطالبه‌گر عدم اجرایی شدن این سند را مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه در عرصه سیاست‌های فرهنگی با تناقض‌هایی روبرو هستیم، گفت: البته بیان این مباحث به معنای عدم تلاش و فعالیت‌ها نیست و باید بدانیم که در رابطه با فرهنگ با شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمن، روبرو بوده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما