وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 6 شهريور 1402 ساعت 10:38   |   کد مطلب: 43214
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: این شهرستان در حوزه بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۷۴ درصد رشد دارد که بالاتر از میانگین کشوری با ۵۱ درصد و میانگین استانی با ۶۴ درصد است.

به گزارش نافع، "محمدمهدی عبدالملکی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: از ۲۵ هزار و ۶۱۶ واحد مسکن روستایی در شهرستان ملایر، تاکنون ۱۸ هزار و ۸۲۸ واحد نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی افزود: ۶ هزار و ۵۶۷ خانوار روستایی در این شهرستان نیازمند مسکن روستایی هستند و ۶ هزار و ۷۸۸ واحد غیرمقاوم در روستاها نیازمند بازسازی است که امیدواریم تسهیلات مورد نیاز برای نوسازی این واحدها به موقع اختصاص یابد.

مدیر بنیاد مسکن ملایر با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز اول طرح هادی در ۱۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان در دست اجرا است، ادامه داد: از این تعداد، طرح هادی در ۷۶ روستا نیمه‌تمام و در ۷۱ روستا به اتمام رسیده است.

عبدالملکی میانگین کشوری اجرای طرح هادی روستاها را ۶۲ درصد و میانگین استانی را ۹۳ درصد عنوان کرد و گفت: طرح هادی در بیش از ۹۰ درصد روستاهای شهرستان ملایر اجرا شده است.

وی یادآور شد: همزمان با هفته دولت ۱۲۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال در سطح این شهرستان افتتاح می‌شود. مدیر بنیاد مسکن ملایر همچنین به اجرای زیرسازی ۵۰ روستا به مساحت ۳۵ کیلومتر طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۴۲ روستا با اعتباری بیش از ۵۱۰ میلیارد ریال به مساحت ۲۳۶ هزار مترمربع آسفالت شد.

عبدالملکی اجرای ابنیه در ۱۸ روستا، جدول‌گذاری به طول ۷.۶ کیلومتر، ۲۰۸ متر اجرای کانال، ۶۲۳ مترمکعب اجرای دیواره و ساخت پل توسک سفلی را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اعطای تسهیلات مسکن روستایی یک‌هزار و ۵۰۶ فقره سهمیه داشتیم که از این تعداد یک‌هزار و ۴۱۴ فقره به بانک‌های عامل معرفی و یک‌هزار و ۴۱ فقره عقد قرارداد داشتیم که نشان می‌دهد ۱۰۴۱ مالک در حال احداث مسکن امن در این شهرستان هستند.

 شهرستان ملایر دارای ۲۰۴ روستای دارای سکنه و ۲۵ هزار و ۶۱۶ واحد مسکن روستایی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما