وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 12:29   |   کد مطلب: 15808
رجبی دوانی، محقق و پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام در جمع دانشجویان در تبریز گفت: تنها از سران فتنه بر می آید که با دشمن نامه نگاری کنند که اخبار آن را این روزها شنیدید.

به گزارش نافع به نقل از ائل پرس، دکتر محمد حسین رجبی دوانی در جمع شرکت کنندگان در طرح ولایت دانشجویی آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز، با اشاره به اینکه نرمش قهرمانانه از سیاست های پیامبر اسلام بود؛ بیان داشت: نرمش قهرمانانه در شرایطی به کار می رود که مقابل دشمن قوی قرار گیریم و نتوان به راحتی از پس دشمن برآمد لذا با دادن امتیازاتی باید دشمن را فریب داد تا امتیازات اساسی از دشمن بگیریم و منجر به پیروزی مسلمانان شود.

وی همچنین به صلح حدیبیه پیامبر اسلام(ص) با سران قریش اشاره کرده و گفت: در شرایط صلح حدیبیه مشرکان معاهده ای بین پیامبر و سران قریش امضا شد که علی رغم اعتراض های برخی اصحاب، موجب فتح مکه شد.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با نرمش قهرمانانه خواندن این صلح، تصریح کرد: مشرکان با این صلح به دنبال از بین بردن کامل اسلام بودند اما به ناچار اسلام را به رسمیت شناخته و پای مذاکره آمدند و در نهایت به دلیل پیمان شکنی مشرکان، مسلمانان به مکه لشکر کشی کرده و آنجا را فتح کردند.

عده ای علیه نظام سخن میگویند تا پناهنده سیاسی شوند اما موفق نمی شوند و دست از پا درازتر برمی گردند

وی با اشاره به یکی از بندهای صلح حدیبیه مبنی بر اینکه مسلمانان حق ندارند پناهندگان خود به مشرکین را پس بگیرند؛ اذعان داشت: جمهوری اسلامی نیز سیاستی مشابه با این اتخاذ کرده چرا که عده ای در داخل کشور از سر بی عرضگی حرف هایی می زنند تا توجه دشمنان را جلب کنند و پناهنده شوند اما نظام با آنها برخورد نمی کند تا امتیاز زندانی سیاسی بودن نداشته باشند و در صورت فرار به کشورهای بیگانه نیز دست از پا دراز تر برمیگردند.

برد-برد در مواجهه با دشمن بی معنی است

رئیس پیشین مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه تاکتیک و سیاست نبوده بلکه راهبردی برای مواقعی است که دشمن قوی تر از ماست؛ گفت: برد- برد در مواجهه با دشمن معنی ندارد و این برد – باخت است که طرف برنده نیز باید اسلام باشد.

وی با یادآوری اینکه رهبر انقلاب نرمش قهرمانانه را به مسابقه کشتی تشبیه کرده بودند؛ تصریح کرد: در مسابقه کشتی همیشه یک طرف برنده است نه دو طرف و این فوتبال است که احتمال مساوی در آن وجود دارد.

این مورخ تاریخ اسلام تاکید کرد: تعبیر برد – برد مقابل دشمن کاملا غلط است چرا که دشمن به دنبال از بین بردن ما است.

وی با انتقاد از دیدگاه های مسئولین کشور در مورد شرایط کشور، گفت: در دولت قبلی عده ای به دلیل خود کم بینی شرایط کشور را به شعب ابی طالب تشبیه کردند در حالی که رهبر انقلاب تعبیری غیر از صلح حدیبیه و شعب ابی طالب داشتند و فرمودند در شرایط بدر و خیبر هستیم.

مقایسه شرایط امروز با دوران صلح امام حسن(ع) قیاس مع الفارق است

رجبی دوانی همچنین با انتقاد از مقایسه شرایط فعلی با صلح امام حسن(ع)، بیان داشت:این قیاس مع الفارق است چرا که امام حسن(ع) در بدترین شرایط ممکن بودند و یاران ایشان هیچ انگیزه ای برای پشتیبانی امام(ع) نداشتند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه معاویه با چهره صلح طلبی زیر همه تعهدات خود زد؛ تصریح کرد: چهره معاویه دقیقا همانند آمریکای کنونی است که با چهره صلح طلبی وارد شده در حالی که هرکاری علیه جمهوری اسلامی کرده و خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امام حسن(ع) با صلح خود جلوی اقدامات براندازانه معاویه علیه اسلام را گرفت؛ تصریح کرد: معاویه هیچ گاه تصور نمی کرد که امام حسن(ع) صلح را بپذیرد لذا چهره خود را صلح طلب نشان داده بود اما بعدا که به مردم مسلط شد همه تعهدات خود را زیر پا گذاشت.

رئیس پیشین مرکز اسناد مجلس با اشاره به اینکه سران سپاه امام حسن(ع) با معاویه مکاتبه داشته و قصد دستگیری امام(ع) را داشتند؛ تاکید کرد: مردم ایران و فرماندهان نظامی سپاه و ارتش هیچ شباهتی با یاران امام حسن(ع) ندارند و تنها از سران فتنه بر می آید که با دشمن نامه نگاری کنند که اخبار آن را این روزها شنیدید.

رجبی دوانی ادامه داد: مردم ایران هیچ گاه ولایت را رها نمی کنند و حماسه هایی از قبیل ۹ دی را می آفرینند.

مردم بی تدبیری دولت ها را به پای نظام نمی نویسند / دولتمردان به منویات رهبری درباره قرار داشتن در شرایط بدر و خیبر بی توجهی کردند

وی تاکید کرد: مردم ایران بی تدبیری های دولت ها و مفاسد اقتصادی را به پای نظام نمی گذارند چرا که هوشیار هستند و این ها مردم زمام امام حسن (ع) نیستند که دعوت ولی خدا برای جنگ را ادا نکنند بلکه اینان مردمی هستند که حتی بدون دعوت رهبری حماسه ۹ دی خلق می کنند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام عنوان کرد: اگر دولتمردان به بیانات رهبری ایمان داشتند؛ شرایط بدر و خیبر محقق می شد اما به دلیل عدم باور دولتمردان رهبر انقلاب دیگر این نکته را تکرار نکرده و نرمش قهرمانانه را مطرح کردند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵  تصریح کرد: اگر درایت رهبر معظم انقلاب نبود کلاه بزرگی بر سر تیم مذاکره کننده هسته ای می رفت چرا که دادن امتیازات زیادی را پذیرفته بودند و اگر هم دستاوردی در این مذاکرات حاصل شود در سایه درایت رهبری است.

مردم از کسی که مقابل اجرای عدالت در مورد فرزندانش مقاومت می کرد؛ ناراحت هستند

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه مردم ۳۶ سال مقاومت کرده و از تحریم ها ناراحت نیستند؛ تصریح کرد: مردم ایران از بی قانونی و مفاسد اقتصادی گلایه دارند و دستگاه قضا باید برخورد شدیدی با مفسدان بکند تا رضایت مردم جلب شود.

وی تاکید کرد: مردم از " م. ه " گفتن ها و پدرانی که نمی گذارند فرزندانشان زندانی شود ناراحت هستند و باید با چنین نابرابری ها برخورد شود.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما