وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 08:52   |   کد مطلب: 15687
تلاش سایت نزدیک به هاشمی برای توجیه توهین به روستاییان
انتخاب:اعتراض روستاییان به سخنان هاشمی سخیف، بی مزه و مضحک است
اگر منظور هاشمی توهین به روستائیان و یا نادیده گرفتن شخصیت آنها نبوده است، می توانست از واژه هایی مانند ساکتین در جریان انقلاب استفاده کرده و اساساً لزوم استفاده از واژه روستایی برای تخریب چهره برخی از افراد کاری ناشایست بوده و توجیهی ندارد.

به گزارش نافع به نقل از راه دانا، در پی توهین هاشمی رفسنجانی به روستائیان در یک نشریه مبنی بر اینکه «دیروز در کوچه های روستایشان می چرخیدند، امروز انقلابی شدند»، کمپین بزرگ من یک روستایی هستم به راه افتاد.

 

در این کمپین اهالی روستاهای مختلف کشور با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان من یک روستایی هستم، عکس خود را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر کردند.

 

در همین راستا سایت انتخاب که گرایش آن به هاشمی نیز باز می گردد، در خبری عجیب این اقدام روستائیان را سخیف دانسته و این کمپین را یک کمپین بی مزه و مضحک بر شمرده است.

 

این سایت در همین راستا نوشته است: سخنان هاشمی واضح بوده و نیازی به تفسیر و تاویل و در نهایت تهدید و تشکیل کمپین های بی مزه ندارد!

 

باید به این سایت متذکر شد که آیا تصاویر روستائیان و خانواده های شهدایی که در این کمپین شرکت کرده اند مضحک و بی مزه است؟

 

«طلوع صبح» منتشر شد/ مصاحبه آیت الله هاشمی در مورد کاندیداتوری سید حسن خمینی و پاسخ به اظهارات آیت الله مصباح

 

انتخاب همچنین مدعی شده است: ادعای «تمسخر» و یا «دهاتی خواندنِ» منتقدان از زبان آیت الله هاشمی در این مصاحبه، آن هم در شرایطی که هاشمی خود یک روستایی و روستازاده است و بدان افتخار نیز می کند، اما آنقدری مضحک است که تنها از اذهان بیمارِ روان‌گسیختگانی بر می آید که عطشِ «دیده شدن» و «جدی گرفته شدن» دارند، اما باز هم از بدحادثه باید گفت جدی گرفته نخواهند شد! گو آنکه منهای برخی انتقادات، بودند منتقدانی که از سرِ درد و علاقه به انقلاب، مطالبی را متذکر شدند که شاید سخن آنان نیز «به حق» اما از سر «عدم فهم دقیق جملات و کلمات» بود.

 

اگرچه این سایت با انتشار تنها چند عکس از یک روستا سعی در کمرنگ جلوه دادن این کمپین داشته است اما با یک سرچ ساده می توان موج گستردگی این کمپین را دریافت.

 

این سایت در خبری دیگر مدعی شده است که منظور آیت الله توهین به روستائیان نبوده و این فهم را تنها منتقدان وی از سخنانش داشته اند.

 

آنچه که در این میان از دید نویسندگان خبر مخفی مانده این است که چرا خود هاشمی رفسنجانی تا کنون توضیحی را درباره مطالب خود ارائه نکرده است؛ هنگامی که آیت ا... خود تا کنون موضعی درباره سخنان خود نگرفته چرا برخی از سایت ها کاسه داغ تر از آش می شوند.

سخنی که هاشمی رفسنجانی با صراحت اعلام کرده است، جایی برای تفسیر و تأویل نگذاشته و همین صراحت توهین به روستائیان باعث شده است که این کمپین ها تا این حد گسترده شوند.

باید توجه داشت که اگر منظور هاشمی توهین به روستائیان و یا نادیده گرفتن شخصیت آنها نبوده است، می توانست از واژه هایی مانند ساکتین در جریان انقلاب استفاده کرده و اساساً لزوم استفاده از واژه روستایی برای تخریب چهره برخی از افراد کاری ناشایست بوده و توجیهی ندارد.

 

 

امثال نویسندگان در این سایت همان افرادی هستند که در سال 88 رأی روستائیان را نادیده گرفته و با ملاک قرار دادن رأی کلان شهر تهران،‌ ادعای تقلب را طرح کرده و برای چندین ماه کشور را به آشوب کشاندند.

قطعاً اظهارت هاشمی و سایت وابسته به آن در راستای توهین به روستائیان و کوخ نشینی برگرفته از فرهنگ کاخ نشینی است که این افراد از ابتدای انقلاب با خود یدک می کشیدند و همین موضوع نیز باعث زاویه گرفتن آنها از مسیر انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما