وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 4 مرداد 1394 ساعت 18:28   |   کد مطلب: 15421
هشت میلیون نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در همدان بهره‌مند شدند
پارسال 8 میلیون و 124 هزار و 885 نفر ساعت از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در استان همدان بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش نافع، مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد 4 میلیون و 501 هزار و 922 نفرساعت آموزش در مراکز دولتی و 3 میلیون و 622 هزار و 963  نفرساعت در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است.

علیرضا مهرابی افزود: مهارت‌آموزی در فنی‌وحر‌فه‌ای به گستره مشاغل موجود در سطح جامعه است و امکان آموزش و برگزاری آزمون در هر رشته‌ای وجود دارد

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای در حوزه پژوهش نیز فعالیت می‌کند، افزود: به دنبال رفع چالش‌های آموزش و بازار کار و تربیت نیروی کاری هستیم که در بازار خریدار داشته باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفهای همدان با بیان اینکه استانداردهای اموزشی به سرعت در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارسنجی‌های به عمل آمده 124 آموزشگاه و 6 مرکز فنی‌وحرفه‌ای در استان گواهینامه اعتبارسنجی را اخذ کرده‌اند.

مهرابی گفت: خدمات این اداره کل در مراکز ثابت دولتی، تیم‌های سیار شهری و روستایی و مراکز همجوار دانشگاه، پادگان، زندان، صنایع و آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود که طول این دوره‌ها بین یک تا 18 ماه است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت ادامه داد: 2 هزار و 163 نفر در مرحله شهرستانی شرکت کرده‌اند که برگزیدگان آن‌ها 8 و 9 مرداد در مرحله استانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مهرابی اعلام کرد: تفاهم‌نامه همکاری با 80 درصد از دانشگاه‌های استان همدان بسته شده تا دانشجویان بتوانند از امکانات فنی‌و‌حرفه‌ای استفاده کنند.

وی بیان کرد: در مسابقات مهارت سال گذشته استان همدان در مجموع یک مدال طلا، 3 مدال نقره، یک مدال برنز و 5 دیپلم افتخار کسب کرد و در تیم‌های اعزامی به مسابقات جهانی 2011 و 2013 در رشته الکترونیک نیز نماینده داشت.

مهرابی اعلام کرد: فنی‌وحرفه‌ای استان  پارسال موفق به کسب مقام دوم مراکز دولتی، مقام سوم بخش آموزشگاه‌های آزاد، مقام سوم تولید استانداردهای شغل و شایستگی و مقام دوم نفوذ آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاهای کشور شده است.

وی با بیان اینکه گردشگری، اولویت توسعه استان است، گفت: آموزش هتلداری و گردشگری در اولویت قرار گرفته و برای نخستین بار 17 دوره برای تورگردانان غرب کشور برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما