وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 09:09   |   کد مطلب: 15337
ایران در داشتن فناوری آزمایشDNAنیز از سوی غرب، مظلوم واقع شد
مسئول کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور در خصوص سؤال برخی مبنی بر اینکه چرا از ابتدای آغاز تفحص شهدا، آزمایش DNA گرفته نشده، گفت:این هم یکی از مظلومیت‌های نظام جمهوری اسلامی است که حتی دولت‌های استکباری از همکاری و در اختیار گذاشتن این فناوری دریغ ورزیدند .

به گزارش نافع، زمردیان در خصوص سؤال برخی مبنی بر اینکه چرا از ابتدای آغاز تفحص شهدا، آزمایش DNA گرفته نشده، بیان می‌کند: این هم یکی از مظلومیت‌های نظام جمهوری اسلامی است که حتی دولت‌های استکباری از همکاری و در اختیار گذاشتن این فناوری دریغ ورزیدند اما با پشتکار، همت و اعتقاد جوانان متخصص و پژوهشگر ما این دانش بومی شده و از دهه 80 اخذ نمونه خونی از شهدای گمنام نیز میسر و آغاز شده است.

وی ابراز می‌کند: در پی خاکسپاری شهدای معزز گمنام در خارج از گلزارهای شهدا مقام معظم رهبری طی پنج نوبت با پیام خود این کار را تأیید کردند.

مسئول کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور ادامه می‌دهد: بر این اساس از مقام معظم رهبری به عنوان ولی دم شهدای گمنام، تعیین تکلیف شده که معظم‌له توصیه فرمودند خاکسپاری شهدای گمنام در مراکز آموزشی، ارتفاعات مشرف به شهرها، پارک‌ها، برخی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی حوزه‌های علمیه صورت پذیرد.

وی با طرح این سؤال که چرا برخی بوستان‌ها را فضای شادی و نشاط دانسته و این طور القا می‌کنند که خاکسپاری پیکر شهدا در این بوستان‌ها جایز نیست، می‌افزاید: برخی شادی‌های تعریف شده در جامعه کنونی با فرهنگ اسلامی برگرفته از عزت حسینی همخوانی نداشته و تنها بوی فرهنگ غربی را می‌دهد.

زمردیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید پیشتاز در ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و تقویت روحیه مقاومت باشد، خاطرنشان می‌کند: سالهاست سربازان گمنام کشورهایی که جان خود را نه برای دفاع از میهن بلکه در تجاوز به یک کشور از دست داده‌اند، مورد ارج و قرب ملت خود قرار می‌گیرد به گونه‌ای که مسئولان کشورهایی نظیر رومانی، کانادا، لهستان و مسکو اقدام به دفن این سربازان گمنام در میادین شهرها، پارلمان، دانشگاه و نقاطی خارج از آرامستان‌ها کردند تا بیش از گذشته نقش و اهمیت آنها را برای نسل فعلی و آیندگان برجسته‌تر سازند.

وی ادامه می‌دهد: حال که جوانان این مرز و بوم به تأسی از امامان خود این راه را برگزیدند به گونه‌ای که هم‌اکنون نیز با وجود در دست داشتن فناوری اخذ نمونه خونی، کماکان احراز هویت بسیاری از آنها در مدت زمان کوتاه ممکن نیست، باید در نزد ما جایگاه والاتری داشته باشند.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما