وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 29 تير 1394 ساعت 21:29   |   کد مطلب: 15330
مدیرعامل شرکت تعاونی فرش دستباف تویسرکان خبر داد
1281 بافنده تویسرکانی از بیمه قالی‌بافی برخوردارهستند
1281 بافنده تویسرکانی از بیمه قالی‌بافی برخوردارهستند
مدیرعامل شرکت تعاونی فرش دستباف تویسرکان تعداد بافندگان فرش و اعضای تعاونی اتحادیه فرش را 5 هزار نفر اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و 281 نفر بافنده تویسرکانی دارای بیمه قالی‌بافی هستند.

به گزارش نافع، فاطمه خان‌میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به فعالیت شرکت تعاونی فرش دستباف تویسرکان زیر نظر اداره صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 500 نفر عضو ثابت شرکت تعاونی فرش شهرستان هستند.

وی با اشاره به کاهش تعداد اعضای شرکت تعاونی فرش به علت رکود وضعیت شغلی بافت فرش خاطرنشان کرد: تعداد اعضای ثابت شرکت تعاونی فرش تویسرکان در دوره‌های قبل 2 هزار و 500 نفر بود.

مدیرعامل تعاونی فرش دستباف تویسرکان با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 80 ساعت دوره آموزشی فرش در تویسرکان برگزار شده است، گفت: در هر دوره آموزشی 40 روزه حدود 80 نفر آموزش فرش‌بافی می‌بینند.

وی تعداد بافندگان فرش و اعضای تعاونی اتحادیه فرش را 5 هزار نفر اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و 281 نفر بافنده تویسرکانی دارای بیمه قالی‌بافی هستند.

خان‌میرزایی نوع بافت‌های فرش تویسرکان را ظریف‌بافی، تابلوفرش و فرش‌های محلی دانست و بیان کرد: بهترین نوع فرش‌های محلی آصادوقی و مالیچه است که بیشتر در اندازه‌های ذرع و نیم، مالیچه و پشتی بافته‌ می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی فرش با توجه به تعداد متقاضیان ثبت‌نام‌کننده در دوره‌های شرکت تعاونی فرش برگزار می‌شود، افزود: دوره‌های آموزش فرش‌بافی برای علاقه‌مندان در شهر در شرکت فرش دستباف برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرش دستباف تویسرکان یادآور شد: دور‌ه‌های آموزش فرش برای روستاییان با همکاری نهادهای دولتی در روستا تشکیل داده خواهد شد.

وی درباره جایگاه تولید فرش تویسرکان در استان اظهار کرد: تویسرکان در این زمینه بعد از شهرستان همدان دارنده مقام دوم استانی است.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما