وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 09:24   |   کد مطلب: 8763
ایجاد کارگاه های متمرکز فرش در روستا های بزرگ همدان
معاون برنامه ریزی استاندار همدان گفت: مسائل مربوط به فرش، بازرگانی، تولید و فروش در کشور و در همدان بحثی ملی است و باید به این موضوع به صورت ملی توجه شود.

خسرو سامری در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی فرش همدان با بیان اینکه در همین کسادی بازار فرش 50 هزار نفر در استان همدان کارت مهارت فرشبافی دارند، بیان کرد: سالانه در استان همدان 53 هزار متر مربع فرش تولید می شود.

وی با بیان اینکه یکی از شغل های مهم در همدان فرش بافی بوده است، ادامه داد: تحریم ها نیز در کاهش صادرات فرش تاثیر گذار بوده است.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان یکی از مهمترین اولویت های استاندار همدان را اشتغال در حوزه فرش عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان کبودرآهنگ یکی از قطب های تولید فرش در استان همدان است.

سامری با بیان اینکه ایجاد کارگاه های متمرکز فرش در روستا های بزرگ در حال پیگیری است، ادامه داد: استان همدان آمادگی دارد تا در بحث خانه فرش تفاهمنامه ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه 25 روستای بزرگ برای ایجاد طرح ایجاد کارگاه های متمرکز فرش در نظر گرفته شده است، افزود: 300 میلیون تومان نیز برای بازسازی، تعمیر و تجهیز مکان کارگاه در نظر گرفته شده است.

منبع:مهر

دیدگاه شما