وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 12 تير 1394 ساعت 15:11   |   کد مطلب: 15098
آمریکا شیطان بزرگ و دشمن اصلی ملت ایران است/ برخی به دنبال تطهیر و تبرئه سران فتنه هستند
امام‌جمعه نهاوند گفت: به آمریکا باید به چشم یک دشمن خبیث، لجوج و غیرقابل‌اعتماد نگاه کرد و نباید به وعده‌های آن‌ها خوش‌بین بود.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند در جمع مردم روزه‌دار نهاوند گفت: اگر امروز آمریکایی‌ها وارد مذاکره با ایران شده‌اند به این دلیل است که به مذاکره با ایران نیاز دارند.

وی اظهار کرد: هدف آن‌ها از مذاکره این نیست که انقلاب ما را به رسمیت بشناسند و حق‌وحقوق ملت ما را بدهند و فقط به دنبال اهداف مستکبرانه خودشان هستند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: به امریکا باید به چشم یک دشمن خبیث، عنود، لجوج و غیرقابل‌اعتماد نگاه کرد و فریب نخورد و نسبت به وعده‌ها و گفته‌های آن‌ها مغرور نشویم چون آن‌ها همیشه نشان داده‌اند که اهل فریب هستند.

وی با اشاره به سالروز حمله امریکا به هواپیمای مسافربری ایران و قتل‌عام 290 مسافر بی‌گناه گفت: برای امریکا حقوق بشر معنایی ندارد چون در همه جنگ‌های دنیا دخالت دارند و همیشه به ظالم کمک می‌کنند مانند آنچه در غزه و امروز در یمن اتفاق می‌افتد.

مغیثی با بیان اینکه امریکا شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران است؛ اظهار کرد: جنایات آمریکایی‌ها علیه ملت ایران هیچ‌گاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد زیرا آن‌ها در اوایل انقلاب و بعدازآن، صدام و گروهک‌ها را تجهیز کردند و آن‌ها را به جان انقلاب انداختند ولی موفق نشدند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به حمایت امریکا از فتنه گران افزود: باید همیشه مواظب فتنه و فتنه گران باشیم چون در آینده و انتخابات، دشمنان انقلاب به دنبال فتنه‌انگیزی هستند و مسئولان و مردم باید هوشیار باشیم.

امام‌جمعه نهاوند عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند فتنه گران در انتخابات سال 88 گناهان غیرقابل‌اغماضی مانند نادیده گرفتن رأی مردم انجام دادند و اتهام‌های نادرستی به مسئولان ارشد نظام زدند و خسارت‌هایی به مردم و انقلاب وارد کردند.

وی گفت: این روزها افرادی با اقداماتی که انجام می‌دهند به دنبال تطهیر و تبرئه سران فتنه هستند ولی مردم ما هوشیار هستند و نباید فتنه 88 و خسارت‌هایی که به انقلاب زده شد را فراموش کنند و از فتنه‌انگیزی مجدد عوامل داخلی و خارجی فتنه جلوگیری می‌کنند.

مغیثی بیان داشت: تنها عاملی که جلوی فتنه 88 را گرفت مواضع رهبری و حمایت مردم از ولایت‌فقیه بود بنابراین اطاعت از ولی‌فقیه از اوجب واجبات است.

وی در قسمت دیگری از خطبه‌ها به جنایات تروریست‌ها در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: امروزه متأسفانه مشاهده می‌کنیم گروه‌های تروریستی مانند داعش با برداشت ناصحیح از قران و به نام اسلام بدترین جنایات را انجام می‌دهند که این نشان‌دهنده رجوع به قران بدون اهل‌بیت است.

امام‌جمعه نهاوند عنوان کرد: آل سعود با حمله به یمن جنگ نیابتی از طرف آمریکا را بر مردم یمن که انقلاب کرده‌اند تحمیل می‌کند و به کشتار کودکان و زنان در ماه رمضان ادامه می‌دهد.

وی گفت: آل سعود در جنگ یمن اهداف امریکا را دنبال می‌کند و دنیای اسلام را به نفع صهیونیست‌ها و آمریکا تضعیف می‌کنند بنابراین امروز بهترین راه مقابله با آن‌ها حفظ وحدت جهان اسلام است.

مغیثی با اشاره به فضیلت ماه رمضان افزود: تقوا باعث جلوگیری از گناه می‌شود و مفاسد اخلاقی و اقتصادی و از سایر مفاسد جلوگیری می‌کند و ماه رمضان بهترین فرصت برای تزکیه نفس و تضرع به درگاه خداست.

وی اظهار داشت: شب‌های قدر اوج ماه رمضان است چون در این شب‌ها قران نازل می‌شود و سعادت دنیا و آخرت ما نیز در عمل به قران است زیرا هدایت قران جامع و منطبق بر منطق است.

امام‌جمعه نهاوند گفت: با توجه به روز ملی شوراها و دهیاری ها، مردم مطالباتی از شهرداری و شورای شهردارند و مردم نیز باید خدمات شهرداری و شورای شهر را قدر بدانند.

وی در پایان با بیان اینکه مسئولان باید بدانند خدمت به این مردم عبادت است عنوان کرد: از شهرداری و شورای شهر و دهیاری‌ها تشکر می‌کنم و در این رابطه مسائلی هست که در هفته آینده بیان خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما