وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 7 تير 1394 ساعت 08:31   |   کد مطلب: 15002
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان:
عوامل انسانی در خشک شدن دشتهای قهاوند موثر بوده است
	عوامل انسانی در خشک شدن دشتهای قهاوند موثر بوده است
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان با بیان اینکه عوامل انسانی در خشک شدن دشت قهاوند همدان موثر بوده است، گفت: فعالیت معادن و برداشت‌های بیش از حد از منابع آب زیرزمینی سبب بیابانی شدن دشت قهاوند شده است.

به گزارش نافع، رضا الوندی در گفتگو با خبرنگا جهاد پرس، با بیان اینکه عوامل انسانی در خشک شدن دشت قهاوند موثر بوده است، گفت: فعالیت معادن و برداشت‌های بیش از حد از منابع آب زیرزمینی سبب بیابانی شدن دشت قهاوند شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان  با اشاره به اینکه یکی از مهمترین حوزه‎های آبخیز شهر همدان سد اکباتان است، افزود: در چند سال اخیر به این منطقه بی‏‌توجهی شده و شاهد برداشت‎های سطحی آب توسط کشاورزان و توسعه باغات در اطراف این منبع تامین آب شرب شهر همدان هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‎ها باید در زمینه مدیریت و حفاظت منابع آبی گام بردارند، عنوان کرد: فعالیت معادن و چاه‎‏های غیرمجاز کشاورزی به سبب حفظ اشتغال بهانه خوبی نبوده و باید به فکر حفظ منابع آبی باشیم.

وی  تصریح کرد: 2 هزار و 200 هکتار از اراضی آبی کشاورزی همدان که در مناطق در معرض کشت دوم قرار داشته مورد کشت قرار نگرفته است که این خبر برای حوزه آب خوب و برای حوزه کشاورزی ناخوشایند است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما