وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 6 تير 1394 ساعت 15:47   |   کد مطلب: 14994
فرماندار همدان گفت : قرآن و عترت با هم عجین و تدبر در قرآن فقط با معرفت اهل بیت امکان پذیر است .

به گزارش نافع، در دهمین روز از ماه مبارک رمضان و همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) نمایشگاه کتاب «قرآن و عترت» با حضور فرماندار و جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی و قرآنی همدان افتتاح شد.

علی تعالی در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب قرآن و عترت با اشاره به لزوم توجه به باطن قرآن از طریق آشنایی با معارف اهل بیت گفت : قرآن و عترت با هم عجین و تدبر در قرآن فقط با معرفت اهل بیت امکان پذیر است .

وی تلاوت ، کتابت و نورانیت زیبای قرآن را از جمله ویژگیهای ظاهری کلام وحی برشمرد و افزود : قرآن کریم علاوه بر جذابیتهای ظاهری، دارای باطنی سرشار از مطالب و معارف است که هر کسی به قدر توانایی خویش می تواند از آن بهره مند شود.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به حدیث ثقلین، ائمه معصومین را لوازم کشف باطن قران دانست و اظهار کرد: قرآن مانند دریای بیکرانی است که غواصان سعی دارند در آن غوطه ور و از اعماق آن صدفهایی را کشف کنند.

وی اضافه کرد : مفسران کلام وحی نیز با اتکا به معارف اهل بیت عصمت و طهارت هر کدام متناسب با شناخت خود سعی در ارایه تفسیری از قرآن دارند که ما را با باطن قرآن آشنا کنند.

تعالی جدایی قرآن از اهل بیت را از جمله عوامل انحراف نحله های فکری مختلف در اسلام دانست و افزود : برخی از مذاهب اسلامی دچار این انحراف و آسیب شده اند و به ظاهر قرآن بسنده کرده اند.

وی با یادآوری واقعه جنگ صفین و زدن قرآنها بر سر نیزه به منظور متوقف کردن سپاه اسلام یادآور شد : این واقعه یک مصداق عملی از ظاهر نگری به قرآن توسط متحجرین زمان و مقابله با امیر مومنان علی علیه السلام است که خود قرآن ناطق بود.

وی در پایان تاکید کرد : نمایشگاه قرآن و عترت باید زمینه ای برای آشنایی جوانان و آحاد مردم با قرآن و معارف اهل بیت باشد.

در ادامه این نمایشگاه با حضور فرماندار وجمعی از مدیران و فعالان فرهنگی و قرآنی همدان افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

در این نمایشگاه که به همت ارشاد اسلامی شهرستان همدان و از 6 تا 15 تیرماه در محل دبیرستان شهید حاجی‎بابایی واقع در ابتدای خیابان تختی دایر است، نمایندگان بیش از 50 ناشر از سراسر کشور با ارائه بیش از 5 هزار عنوان کتاب در قالب 12 هزار جلد حضور دارند.

کتاب‌های عرضه شده توسط ناشران این نمایشگاه که اکثر آنها از استان‌های قم، تهران، همدان و.... هستند، بیشتر کتبی با موضوعات فرهنگی، مذهبی، قرآن و عترت است که بین 10 تا 40 در صد تخفیف برای خریداران پیش بینی شده است.   

از نکات برجسته این نمایشگاه می‌توان به ارائه سری کامل کتاب‌های برنامه تلویزیونی «سمت خدا»، مجموعه کامل کتب استاد مرتضی مطهری، آموزش قرآن مبین در یک دقیقه، پذیرش سفارش تلفنی و اینترنتی کتاب، مجموعه کتاب‌های صحیفه امام خمینی(ره) اشاره کرد.

در نمایشگاه کتاب «قرآن و عترت» همدان که صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و بعد از ظهرها نیز از ساعت 16 تا 21 دایر خواهد بود غرفه‌ها و برنامه‌های متنوع جانبی دیگری از جمله غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنرمندان هنرهای تجسمی، محصولات و نرم‌افزارهای فرهنگی و مذهبی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سازمان تبلیغات اسلامی و... نیز برپا است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما