وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 4 تير 1394 ساعت 12:09   |   کد مطلب: 14972
از قدردانی فرماندارهمدان از اهالی رسانه تا رباعی خوانی و خاطره بازی معاون سیاسی سابق / پایانی بر خالی بودن کرسی سیاسی فرمانداری همدان پس از یک سال و اندی
سالن جلسات فرمانداری همدان امروز میزبان جمعی از مسئولان استان و اهالی رسانه بود تا مسندی حساس در فرمانداری را که یک ساله و نیم خالی بود را به نان و نوایی برساند.

به گزارش نافع، در این نشست دو ساعته مجاهد بنی عامریان که بنا به گفته فرماندار همدان، جوانی متفکر، خوش فکر، پیگیر و دونده ای است بر این کرسی حساس تکیه زد و از این پس این حوزه خالی اما حساس با وجود این جوان کرمانشاهی و تازه نفس سرعت بیشتر و جان و رونق تازه ای به خود می گیرد.

فرماندار همدان در این نشست، حوزه معاونت سیاسی را بخش حساسی عنوان کرد و گفت: قطعا کسی که در رأس این پست قرار می گیرد بسیار باید دقت نظر داشته باشد زیرا یک خطای این بخش ممکن است در سایر بخش ها نیز تأثیر داشته باشد.

علی تعالی افزود: اگر اقدام نسنجیده ای در حوزه سیاسی داشته باشیم تبعات آن در بخش های مختلف تا مدت ها ادامه خواهد داشت و به مرور گریبانگیر جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: در فضای سیاست باید به دنبال فضایی آرام، بی حاشیه و بدون تنش باشیم که به ساختار نظام ضربه ای وارد نشود.

فرماندار همدان با قدردانی از اصحاب رسانه استان به دلیل پیگیری ها و نقدهای سازنده در خصوص خالی بودن این پست حساس در فرمانداری، یادآور شد: در مدت یکسال و نیم که این حوزه فاقد مسولیت بود واقعا زمینه برای انتخاب این سمت فراهم نبود اما با همفکری همکاران این پست روندی بسیار آرام، به دور از هیاهو اما پیگیر را دنبال کرد.

علی تعالی در ادامه به انتخابات پیش روی مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات سه فرایند مهم قبل از انتخابات، هنگام انتخابات و پس از انتخابات را پیگیر هستیم و اولویت در این فرایندها آرائ مردمی است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه به تدریج وارد انتخابات مجلس می شویم و کاندیدا و جریان ها فعال شده و یاری گری ها در حال انجام است آنچه که مورد نظر دولت است، حضور حداکثری مردم در انتخابات و رقابت سالم در انتخابات است.

این مسئول ادامه داد: حوزه سیاسی باید در فضای مناسب به معرفی برنامه ها و دیدگاه ها در سطح جامعه بپردازد و فضای انتخابات سالمی را فراهم کند.

تعالی بیان داشت: کاندیدا و هر جریانی هم باید به جای تخریب و نفی رقیب سعی در تثبیت برنامه ها و اهداف خود باشد.

فرماندار همدان اضافه کرد: ما به عنوان مجریان قانون نیز باید پس از انجام انتخابات سعی در امانتداری آراء مردمی داشته باشیم و انتخابات را به عنوان موج صحیحی حرکت دهیم.

تعالی اظهار داشت: پس از انتخابات و شمارش آراء رسالت رقبا بسیار سنگین است، باید کاندیدا و طرفداران به نتایج انتخابات احترام گذاشته و اگر اعتراضی دارند از مراجع قانونی وارد عمل شوند زیرا هر حرکت نسنجیده ای از طرف کاندیدا غیر از مجرای قانون بسیار خطرناک است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال همدلی و همزبانی با همکاری مراجع هیأت نظارت انتخابات استان سعی در برگزاری انتخاباتی باشکوه هستیم.

 

منتقدان دولت تیغه تیز نقد  فرماندهان عرصه خارجی را کمتر کنند

 

فرماندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای، به حمایت رهبری از تیم هسته ای اشاره و تصریح کرد:  مقام معظم رهبری در فرمایشات واضح، روشن، موجز، دقیق و محکم خود هر گونه شبهه ای را در این زمینه رد کرده اند و دولت نیز تابع ولایت در این تصمیم راهبردی و استراتژیک است.

تعالی افزود: مقام معظم رهبری در تمامی حیطه ها در خصوص تصمیمات مهم و حساس کشوری دقت نظر دارند و حدودی را تعریف کرده اند و قطعا دولت یازدهم از آن حدود و مواضع در تصمیمات راهبردی در سرنوشت کشور عدول نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: دولت قطعا در مسیر تحولات داخلی و به ویژه در بحث حساس مذاکرات بدون نظرات رهبری حرکت نخواهد کرد و منتقدان دولت نیزلازم است تیغه تیز نقد فرماندهان عرصه خارجی را کمتر کنند زیرا آنها مسئولیت حساسی در عرصه بین المللی دارند و باید خیال آنها از جبهه پشتیبانی راحت باشد.

تعالی با اشاره به حساس بودن پیچ خطرناک مذاکرات یادآور شد: دولت یازدهم در شرایط حساسی در برابر 6 قدرتمند جهان در حال چانه زنی است و انتظار می رود همه جریانات و همه کسانی که دل در گرو نظام دارند این شرایط حساس را درک کرده و با وفاق و وحدت اجتماعی پشتبیان آنها باشند.

 

نظام ما نظامی متکی به مردم و آرا مردم است

 

مدیرکل سیاسی اجتماعی استانداری همدان نیز در این نشست با اشاره به شرایط سخت کاری دولت یازدهم اظهار دلشت: دولت یازدهم در شرایطی سخت کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر نیز در شرایطی سخت و حساس قرار دارد.

الماسی، کاهش تورم، ایجاد اشغال، انتخابات مجلس و از طرفی بحث مذاکرات را از جمله مشغله های کاری این دولت برشمرد و ابراز داشت: باید به جای ایجاد مشکلات داخلی، حامی آنها باشیم تا بتوانیم از فشارهای ایجاد شده در کشور و این گردنه سخت عبور کنیم و باید بدانیم فشارهای داخلی هزینه های زیادی را به دنبال دارد که شرایط را تنها وخیم تر خواهد کرد.

وی به بحث مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: در این بین مسائلی به ناحق و اهرم فشاری از سوی برخی از جناح ها و طیف های منتقد بر دولت در بحث مذاکرات شکل گرفت اما تیم مذاکره کننده در برابر این فشارها حرف اول را زد و توانست زمانی که دنیا مخالف فعالیت هسته ای ما بود این مهم را به مرحله غنی سازی برساند.

الماسی در ادامه با قدردانی از مواضع روشن رهبری در این باره اظهار داشت: مقام معظم رهبری در چهار مرحله سخنرانی هایی که انجام دادند همواره بر دینداری، امانتداری، شجاعت و داشتن غیرت ملی برای تیم هسته ای تأکید داشته اند و این خود منشور عظیمی برای تیم هسته ای است.

این مسئول همچنینن با اشاره به انتخابات مجلس، نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی متکی به مردم و آرا مردم دانست و افزود امام راحل(ره) با تلاش ها و مبارزاتی که پیش از انقلاب داشتند اولین کاری که کردند انجام رفراندوم برای تعیین ساختار حکومتی بود و این درس بزرگی است که بدانیم نظام ما مبتنی بر مردم است.

مدیرکل سیاسی اجتماعی استانداری همدان ادامه داد: باید به انتخابات به عنوان جشن ملی نگاه کرد، هر چقدر میزان مشارکت مردم بالا باشد نگاه جهان نیز نسبت به ما متفاوت خواهد بود.

الماسی ادامه داد: دولت در حوزه انتخابات به دنبال آراء مردم و رقابت سالم و امنیت و امید است و سعی دارد فضایی فراهم شود که بر مبنای قانون باشد.

معاون سیاسی اجتماعی سابق فرماندار همدان هم در این نشست با تلنگری بر بیتی از رباعیات خیام مبنی بر:  می ‌نوش که بعد از من و تو، ماه بسی/ از سـَلخ به‌غـُره آید، از غره به‌سلخ/ چون عمر بسر رسد چه شیرین و چه تلخ/ پیمانه که پـر شود چه بغداد و چه بلخ، اظهار داشت: در مدت چند سالی که در این سمت مشغول خدمت بودم اتفاقات تلخ و شیرینی در این بخش رخ داد که هر کدام از آنها فراز و فرودهایی را داشته است.

قنبری، تجمع کسبه پاساژ الماس، مشکل صندوق احسان الزهرا، سرشماری عمومی نفوس مسکن، سفر معاون اول رییس جمهور، سفر هیات دولت، اجلاس پیرغلامان حسینی، شعار بر علیه پیریایی استاندار سابق همدان در نماز جمعه، شهادت شهید احمدی روشن، سقوط و ریزش بهمن در پیست اسکی و کشته شدن 5 نفر، انتخابات مجلس نهم، اعتراض و تجمع اهالی روستای رباط شورین و درگیری با پلیس، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، خودکشی دختر دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی و آغاز به کار علی تعالی بر مسند فرمانداری همدان را از جمله مهمترین اتفاقات تلخ و شیرین فعالیت خود در حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما