وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 1 تير 1394 ساعت 07:01   |   کد مطلب: 14910
مدیر جهاد کشاورزی کبودراهنگ گفت: امسال متاسفانه بدلیل کاهش بارندگیها و بروز خسارتهای سرمازدگی در این شهرستان پیش بینی می شود، میزان تولید بطور میانگین تا 50 درصد کاهش یابد.

به گزارش نافع، حمیدرضا اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سالانه بیش از 120 هزار تن گندم و 50 هزار تن جو از اراضی تحت کشت شهرستان کبودراهنگ برداشت می شود.
اسماعیلی مساحت زیر کشت غلات دیم و آبی این شهرستان را 120 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان 97 هزار هکتار گندم دیم، 6 هزار هکتار گندم آبی و 17 هزار هکتار جو دیم و آبی است که کبودراهنگ را به شهرستان های پیشرو در تولید غلات تبدیل کرده است.
وی گفت: در سطح شهرستان کبودراهنگ 10 مرکز اصلی و فرعی خرید گندم مازاد کشاورزی به قیمت مصوب 11 هزار و 500 ریال آماده دریافت و خرید گندم از کشاورزان می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی کبودراهنگ همچنین از بهره برداری 10 پروژه کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این پروژه ها بیش از 17 میلیارد و 273 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به بحران آب در دشت کبورداهنگ ابراز کرد: این پروژه ها شامل پروژه آّبیاری بارانی، قطره ای و کلاسیک در راستای مدیریت مصرف آب به بهره برداری رسیده است.
اسماعیلی اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ بیش از 31 هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی دارد که هر ساله جهاد کشاورزی با اختصاص تسهیلات ویژه در راستای تجهیز آبیاری بارانی و قطره ای در جهت مدیریت مصرف بهینه آب گام های مهمی برداشته است.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از 22 هزار و 500 هکتار، معادل 75 درصد از این اراضی، مجهز به سیستم آبیاری بارانی شده است.
منبع:سایت کورنگ
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما