وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 09:16   |   کد مطلب: 14830
همدان قطب سینمای انیمیشن کشور می شود
مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران با بیان اینکه قطب سینمای انیمیش در همدان راه اندازی می شود، گفت: همدان پایلوت سینمای انیمیشن ایران می شود.

به گزارش نافع، فرید فرخنده کیش عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تولیدات استان همدان در سال جاری باید شکل حرفه ای به خود گیرد.

وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوان به شکل کلان چهار دفتر در شهرستان های همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان دارد، بیان کرد: انجمن سینمای جوان خود را نسبت به علاقمندان متعهد می داند و پوشش شهرهایی که فاقد انجمن هستند از نزدیک ترین مرکز اتفاق می افتد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران از راه اندازی قطب سینمای انیمیشن ایران در همدان خبر داد و با بیان اینکه امیدواریم نتایج حاصل از آموزش ها در حوزه انیمیشن روند تولید در این مجموعه را ادامه دهد، عنوان کرد: باید از برگزاری جشنواره های استانی حمایت شود.

فرخنده کیش با بیان اینکه برگزاری جشنواره استانی در شهرستان ملایر پیش بینی شده است و جشنواره منطقه ای با حضور ۱۱ استان برگزار می شود، ادامه داد: بسیاری از فیلم سازان نسل میانه کسانی هستند که در همدان آموزش دیده اند و گام های نخست را در همدان برداشته و در جهان شناخته شده هستند که امیدواریم این روند در همدان ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از فیلم های انجمن سینمای جوان کرمان به اسم کودکان ابری از جشنواره شورت شورت ژاپن جایزه بهترین فیلم آسیا را کسب کرده است، ابراز داشت: برای نخستین بار یک فیلم کوتاه ایرانی چنین رتبه ای را کسب و امکان شرکت در اسکار را پیدا کرده است.

انجمن سینمای جوان هیچ گاه به شکل یک سازمان بوروکراتیک هدایت نشده و این نگاه را نداشته است

مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور با بیان اینکه مدیران مراکز استان های انجمن سینمای جوان جایگاه هدایت رفتارهای درون استانی را به خود اختصاص می دهند، بیان کرد: انجمن سینمای جوان هیچ گاه به شکل یک سازمان بوروکراتیک هدایت نشده و این نگاه را نداشته است.

فرید فرخنده کیش با بیان اینکه انجمن سینمای جوان یک برند شناخته شده در ایران است، ادامه داد: یکی از زمینه هایی که انجمن سینمای جوان خود را نسبت به آن متعهد می داند آسیب های اجتماعی است و انجمن نگاهی مشارکت جویانه دارد.

وی با بیان اینکه فیلم کوتاه کودکان ابری برگرفته از یک آسیب اجتماعی است و انجمن سینمای جوان علاقمند است به موضوعات مختلف روز بپردازد، ابراز داشت: اصل اساسی برای اینکه همدان به قطب انیمیشن تبدیل شود پتانسیل موجود در استان است.

مدیر عامل انجمن سینمای جوان ایران با بیان اینکه قرار است شرایط در استان همدان به صورت پایلوت برای سینمای انیمیشن مهیا شود، ادامه داد: قطب های تخصصی بیشتر به سمت مناطقی می رود که بیشترین تخصص را دارند.

فرید فرخنده کیش با بیان اینکه قطب پژوهش های سینمای دینی در قم و قطب سینمای انیمیشن در همدان راه اندازی می شود، عنوان کرد: بیشترین افتخار سینمای ایران در رابطه با سینمای فیلم کوتاه و مستند است.

وی با بیان اینکه جایگاه کشور در رابطه با فیلم کوتاه و فیلم مستند در دنیا جایگاه بالایی است، عنوان کرد: در یک سال گذشته سینمای کوتاه ۳۰ جایزه جهانی را به خود اختصاص داده و این نشان می دهد که سینمای کوتاه ایران در دنیا جایگاه خوبی دارد.

از سال گذشته تا امروز ۵۲ فیلم سینمای جوان تولید شده است و تعداد زیادی در پروسه تولید است

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران با بیان اینکه از سال گذشته تا امروز ۵۲ فیلم سینمای جوان تولید شده است و تعداد زیادی در پروسه تولید است، ادامه داد: انتظار داریم شکوفایی و حرکت روند تولید از نیمه تابستان به اوج خود برسد.

فرخنده کیش با بیان اینکه دهه ۶۰ دهه درخشانی بود و تفاوتی بین سینمای دهه ۶۰ و اکنون وجود دارد، عنوان کرد: در دهه ۶۰ فیلمسازها مکلف و موظف بودند وابسته به یک سازمانی مثل سینمای جوان باشند و سینمای جوان تنها مسیر تولید فیلم بود اما امروز شرایط فرق می کند.

وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوان به طور میانگین سالانه پنج هزار مراجعه کننده دارد که علاقمند به تولید فیلم هستند، افزود: انجمن سینمای جوان سه جشنواره منطقه ای در یک سال گذشته برگزار کرده است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران با بیان اینکه پنج هزار نفر آماده هستند تا شرایط تولید برای آنها مهیا شود، افزود: طول دوره آموزش از یک سال و نیم به هفت ماه کاهش پیدا کرده است و این کاهش دوره آموزش باعث کاهش حجم ریزش هنرجو شده است.

فرید فرخنده کیش با بیان اینکه در حال انجام کاری آزمایشی برای نوجوانان هستیم و پایه ورودی را از ۱۷ سال به ۱۲ سال کاهش می دهیم، بیان کرد: شناسایی ها در این روش حدود یک سال به طول می انجامد.

منبع:مهر

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما