وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 22:33   |   کد مطلب: 14759
بدعهدی کشورهای 5+1 ثابت شده/5+1 از هم اکنون اشکال تراشی می کند
فرماندار تویسرکان با اشاره به بدعهدی کشورهای 5+1 گفت: برخی کشورهاي 5+1 در قبال توافقات بين المللي خود بدعهدی کرده اند و در مذاکرات هسته ای نیز از هم اکنون اشکال تراشی می کنند.

به گزارش نافع، «مهرداد موسوي» در جلسه شوراي اداري تويسرکان درباره روند دنباله دار مذاکرات هسته ای، گفت: بیانیه لوزان، ضمانت اجرایی ندارد اما آنچه که قرار ات در دهم  تيرماه سال جاری رقم بخورد تبديل اين بيانيه به توافقی است که لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه در این برهه از زمان  برخي خواسته ها از سوي برخی کشورهاي 5+1 و براي گنجاندن در توافق نهايي مطرح مي شود که احتمال ایجاد اشکال در توافق نهایی را به دنبال دارد.

فرماندار تویسرکان به بدعهدی طرف مذاکرکننده ایران اشاره کرد و افزود: با وجود تلاش ها و پیگیری های مستمر و مطلوب تيم مذاکره کننده هسته اي کشورمان، نباید اعتمادی به معادلات سياسي کشورهاي 5+1 داشت چرا که آنان حتی در قبال توافقات بين المللي خود خود بدعهدی نیز بدعهدی کرده اند که جای انتقاد دارد.

موسوی در ادامه  با بیان اینکه مديران ، مسئولان  و تيم اقتصادي دولت با حمايت و ارشادهاي رهبری بدون احتساب نتيجه مذاکرات هسته اي برنامه هاي حوزه اقتصادي را تنظيم کرده اند، عنوان کرد: تمامی برنامه ها با توجه به شرایط واقعی کنونی در نظر گرفته شده تا اخلالي در حوزه اقتصادي کشور ايجاد نشود.

فرماندار تويسرکان گفت: با وجود ايجاد شرايط خوب در بخش هاي مختلف، مشکلاتي هم در حوزه هاي  مختلف وجود دارد و اما این در حالی است که کشورمان از نظر شاخص هاي امنيتي، اقتصادي و اجتماعي در شرايط خوبي به سر مي برد.

 

موسوي همچنين به برخورد قاطع و جدي تر دولت و قوه قضاييه با مفاسد اقتصادي و اختلاس در ماه هاي اخير اشاره کرد و افزود: کل درآمدهاي کشور در سال 94 رقمي معادل 199 هزار ميليارد تومان است که هزينه کرد 185 هزار ميليارد تومان از آن در بخش هايي مانند حوزه هاي آموزش، سلامت، بهداشت و درمان و پرداخت حقوق کارگران اجتناب ناپذير است.

وي تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و 900 طرح به نسبت بزرگ به صورت نيمه تمام در سطح کشور وجود دارد که اولويت در تکميل آنها با طرح هاي برخوردار از 80 درصد پيشرفت فيزيکي، طرح هاي توازن بخش منطقه اي و طرح هاي بين دستگاهي است.

فرماندار تویسرکان تأمين امنيت عمومي، افزايش سطح نشاط در بین مردم و اصلاح الگوي مصرف آب از را از اولویت های مهم اجرايي در کشور برشمرد و اظهار کرد: برای توسعه همه جانبه باید این اولویت ها به دور از هر گونه سياست زدگي مورد توجه همه مسئولان امر باشد.

موسوي همچنین با اعلام خبر از راه اندازي مجموعه تصفيه خانه سد سرابي در آينده اي نزديک، عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان تویسرکان با کاهش شديد منابع آب هاي زير زميني روبرو هستیم.

احياي دوباره شهرک صنعتي فرسفج، کوتاه سازي مسير تويسرکان به همدان از طريق جاده گنجنامه، اصلاح نقاط حادثه خيز  محور تويسرکان ـ فرسفج و پيشبرد طرح احداث جاده کمربندي شمالي از مواردی بود که فرماندار تویسرکان به در دست اجرا بودن آن ها اشاره کرد.

موسوی با ازمسئولان درخواست  که تلاش برتی جذب اعتبارات ملي و استانی، تکريم ارباب رجوع، برگزاري به هنگام کارگروه هاي تخصصي، مديريت قانون به نفع مردم، استفاده از کالاها و توليدات بومي، مردم و جذب سرمايه گذاران را مورد توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: درباره جذب سرمایه گذار مسئولان حواسشان جمع باشد که در این زمینه مدارک لازم از سوی کسی که مدعی سرمایه گذاری است را استعلام کنند در ناخواسته در دام کلاه بردارانی که خود را سرمایه گذار می کنند نیافتند.

فرماندار تویسرکان همچنین از پیگیری های لازم برای جبران خسارات وارد به باغداران و گردوکاران تویسرکان  در خصوص خشکسالي و سرمازدگي باغ ها و مزارع آنان خبر داد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما