وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 17:01   |   کد مطلب: 14722
جانباز شهیدحاج علی‌اکبر مختاران درکنارفرزندشهیدش آرام گرفت
جانباز گرانقدر حاج علی‌اکبر مختاران از اعضای هیئت مؤسس سپاه پاسداران در همدان امروز بعد از تشییع باشکوه در کنار فرزند شهیدش آرام گرفت.

به گزارش نافع،  میدان امام(ره) همدان امروز باز هم حال و هوایی حسینی داشت و مردم دارالمومنین همدان باز هم پرشور آمدند تا یکی از بازماندگان دفاع مقدس را بر روی شانه‌های تشییع کنند تا در گلزار شهدای این شهر آرام بگیرد.

جانباز گرانقدر حاج علی‌اکبر مختاران از اعضای هیئت مؤسس سپاه پاسداران در همدان بعد از تحمل سال‌ها درد مجروحیت جسمی و شیمیایی بامداد دیروز شنبه به دیدار معبود شتافت و پیش از ظهر امروز با برگزاری مراسم باشکوه تشییع و در قطعه شهدای غواص همدان دفن شد.

مراسم تشییع این شهید گرانقدر امروز در میدان مرکزی شهر همدان برگزار شد و آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امام جمعه همدان بر پیکر این شهید والامقام نماز خواند.

محمدناصر نیکبخت استاندار و محمدابراهیم الهی‌تبار معاون وی و جمع زیادی از فرماندهان سپاه در مراسم تشییع شهید مختاران حضور داشتند.

بعد از برگزاری نماز با انجام تشریفات نظامی توسط دژبان سپاه انصارالحسین(ع) پیکر این شهید در مسیر خیابان شهدا تا میدان پروانه‌ها بر روی دوش مردم همیشه در صحنه و قدرشناس همدان تشییع شد.

در حین مراسم تشییع این شهید همرزمان وی با ذکرهای سینه‌زنی بارها نام ارباب بی‌کفن؛ حضرت اباعبدالله(ع) را به زبان آوردند و به نام حضرت زهرا(س)، شهید مختاران را تا آرامگاه ابدی‌اش بدرقه کردند.

در گلزار شهدای همدان و قطعه شهدای غواص در کنار مزار شهید محمد مختاران قبری خالی وجود داشت و این بهانه‌ای شد تا پدر در کنار فرزند شهیدش آرام بگیرد.

شهید علی‌اکبر مختاران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی از مبارزان شهر همدان بود و در خنثی کردن توطئه گروهک‌های تجزیه‌طلب غرب کشور نقش موثری داشت.

او جزء مبارزان چریکی قبل از انقلاب و از هسته‌های مبارزاتی در فلسطین و همرزم شهید چمران و خواهردباغ در لبنان بوده است.

بعد از شروع جنگ تحمیلی حاج علی‌اکبر از نخستین افرادی بود که در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همدان نقش بزرگی را ایفا کرد.

این شهید گرانقدر دوستی و قرابت خاصی با شهید سرافراز کشورمان صیادشیرازی داشت.

شهید مختاران به تازگی و به دلیل عوارض مجروحیت شیمیایی مورد عمل جراحی از ناحیه ریه قرار گرفت و دوران نقاهت بعد از عمل را پشت سر می‌گذاشت.

شهید مختاران، یکی از اسوه‌های پایداری در بین خانواده‌های شهدای همدان به شمار می‌آید به طوری که این جانباز گرانقدر تا بازگشت پیکر فرزند شهیدش سال‌ها چشم‌انتظار بود.

شهید محمد مختاران فرزند این جانباز 16 اسفند سال 47 در همدان متولد شد، او دانش‌آموز مقطع دوم دبیرستان در رشته علوم انسانی بود، به عنوان بسیجی در جبهه‌ها حضور داشت و در چهارم دی سال 65 در منطقه اروندرود به فیض رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر شهید محمد مختاران پس از سال‌ها دوری و چشم‌انتظاری خانواده‌اش فروردین سال 76 در عملیات تفحص شناسایی شد و در گلزار شهدای شهر همدان آرام گرفت، حدود 18 سال بعد نیز پدر در کنار فرزند شهیدش آرمید.

مراسم یادبود و گرامیداشت این شهید عصر امروز یکشنبه از 17 تا 19 در مسجد مهدیه همدان برگزار خواهد شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما