وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 10:45   |   کد مطلب: 14702
همدان رتبه سوم کشور را در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کسب کرد
مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: سهمیه همدان در طرح تربیت حافظان قرآنی در سال جاری ۷ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام شد.

به گزارش نافع، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، اظهار داشت: همدان رتبه سوم کشور را در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کسب کرد.

زین العابدینی افزود: سال گذشته ۵ هزار نفر سهمیه در طرح تربیت حافظان قرآنی به همدان واگذار شد که امسال این تعداد در طرح مذکور به ۷ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم براساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم از اوایل تیرماه سال ۹۱ برای ترویج فرهنگ حفظ قرآن در بین جوانان و نوجوانان کشور آغاز شد که در این راستا سازمان اوقاف تربیت یک میلیون حافظ قرآن را برعهده گرفت.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی افزود: طرح تربیت حافظان قران در جوار بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها، کانون‌های حفظ قرآن کریم و غیره انجام می‌شود.

زین العابدینی عنوان کرد: برای اجرای این طرح از اساتید خبره حفظ قرآن از داخل و خارج استان بهره گرفته شده است که سال گذشته ۳ هزار و ۵۵۳ نفر در آزمون طرح تربیت حافظان قرآنی در همدان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی کشور و استان است، گفت: حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات قرآن باشد، جامع‌ترین روش انس با قرآن است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما