وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 16:36   |   کد مطلب: 14695
	15 خرداد؛ سند حقانیت و مظلومیت ملت ایران است
امام جمعه کبودراهنگ ضمن گرامیداشت روز 15 خرداد، این روز را به عنوان سند حقانیت و مظلومیت ملت ایران خواند و گفت: به روح شهدای این روز بزرگ سلام و صلوات می فرستیم.

به گزارش نافع، حجت الاسلام والمسلمین یوسف روحانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کبودراهنگ، از روز ۱۵ خرداد به عنوان نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی یاد کرد و افزود: در روز 15 خرداد پرده از خیانت های رژیم شاه برداشته شد چرا که بسیاری از مردم نقاط مختلف کشور در این روز به دست دژخیمان شاه به شهادت رسیدند.

روحانی با اشاره به وقایع تاریخی 15 خرداد سال 42 گفت: پس از دستگیری امام در سحرگاه 15 خرداد سال 42 دژخیمان رژیم امام را به تهران منتقل کردند و مردم پس از اطلاع از این موضوع در شهرهای مختلف راهپیمایی کردند و خواستار آزادی امام شدند که مأموران شاه آنان را به طرز فجیعی به خاک و خون کشیدند.

خطیب جمعه کبودراهنگ به مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه کشورهای غربی اشاره کرد و آن را به نفع ملت ایران دانست و گفت: در این مذاکرات حق ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای به رسمیت شناخته شد.

وی دستاورد دیگر این مذاکرات را اثبات پیمان شکنی آمریکا دانست و گفت: ملت مسلمان ایران ثابت کرد اهل منطق و وفای به عهد و پیمان است و طرف غربی اهل پیمان شکنی و نیرنگ هستند.

حجت الاسلام روحانی بر لزوم وفای به عهد طرف غربی تاکید کرد و گفت: دولت های غربی که با ایران پیمان می بندند باید به عهد و پیمان خود عمل کنند چرا که اگر به عهد و پیمان خود وفادار نباشند، ایران نیز به عهد خود وفا نخواهد ماند.

وی ضمن تقدیر از زحمات مردم به خاطر برگزاری مناسبت های دینی گفت: تعظیم اعیاد شعبانیه مصداق تعظیم شعائر و یکی از ضرورت های معنوی جامعه است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما