وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 3 خرداد 1394 ساعت 12:17   |   کد مطلب: 14526
طرح ساماندهی بازار سنتی نهاوند با اعتبار 2 میلیارد ریالی آغاز شد
شهردار نهاوند از آغاز اجرای طرح ساماندهی فاز اول بازار سنتی نهاوند با اعتبار 2 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش نافع، شاهین فرجی فر در گفت گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: طی جلسات متعدد شهرداری با فرمانداری، میراث فرهنگی و کسبه بازار مقرر گردید با تأمین اعتبار مشترک عملیات اجرایی ساماندهی بازار سنتی نهاوند از ابتدای خردادماه آغاز گردد.

وی اظهار کرد: اعتبار اولیه این طرح 2 میلیارد ریال است که برای ساماندهی بازار شامل کف سازی، جداره سازی و بازسازی سقف بازار هزینه خواهد شد.

شهردار نهاوند هدف از اجرای این طرح را رونق اقتصادی در شهر بیان کرد و افزود: بازار سنتی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر نهاوند است که دارای قدمت طولانی است و نقش مؤثر و ارزنده‌ای در تاریخ، فرهنگ و عرف مردم نهاوند دارد.

وی با اشاره به اینکه بازاریان نهاوند نیز بایستی در اجرای طرح ساماندهی بازار نهاوند حضور و مشارکت داشته باشند، گفت: در طرح ساماندهی بازار نهاوند باید به مسائل فرهنگی، تاریخی، اسلامی و عرفی مردم نهاوند نیز توجه شود.

فرجی فر در بخش دیگری از این گفت‌وگو از نصب 150 عدد سطل زباله گالوانیزه در نقاط مختلف شهر نهاوند خبر داد و گفت: این اقدام شهرداری به‌منظور مکانیزه کردن سیستم مدیریت پسماند در شهر نهاوند انجام‌گرفته است.

 وی اظهار کرد: به دلیل فرسودگی سطل‌های زباله شهر، ارتقا بهداشت عمومی، زیباسازی مبلمان شهری،  جلوگیری از پخش زباله در سطح شهر و سهولت و مکانیزه نمودن جمع‌آوری زباله، شهرداری نهاوند نسبت به خرید و نصب این سطل‌های زباله گالوانیزه اقدام کرده است.

شهردار نهاوند افزود: حجم مخزن این سطل‌های زباله 770 لیتر است و این مخازن به تناسب در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر نصب‌شده است و در نظر داریم در آینده تعداد این مخازن را بر اساس نیاز افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما