وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 ساعت 14:09   |   کد مطلب: 14476
سخن گفتن شهید بعد از شهادتش+ فیلم
سردار شهید حیدر سهرابی از شهدای گرانقدر شهرستان نهاوند در گفت‌وگویی تلویزیونی در سال 64 خاطره عجیبی از نحوه شهادت یکی ازهم‌رزمانش بیان می‌کند.

به گزارش نافع، به نقل از سایت گرو، سردار شهید حیدر سهرابی در سال 1338 در روستای تکه از توابع بخش مرکزی نهاوند به دنیا آمد و به شغل کشاورزی و بنایی می‌پرداخت و بعد از مدتی در صداوسیما مشغول به کار شد و با پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت رسمی سپاه درآمد.

این سردار شهید بعد از حضور در چندین عملیات در عملیات مهم کربلای 5 در منطقه عملیاتی شلمچه در۲۱دی‌ماه ۱۳۶۵ در حالی ‌که معاون گردان۱۵۹ قیس ابن مسهر از تیپ۳۲ انصارالحسین (ع)بود با اینکه از ناحیه دست مجروح شده بود به عقب جبهه برنگشت تا پس از اصابت گلوله تک‌تیراندازان عراقی به پیشانی‌اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید سهرابی در سال 64 در گفت گویی تلویزیونی نحوه شهادت یکی از هم‌سنگرانش خاطره جالب وعجیبی بیان می‌کند.

در این ویدئو که در ادامه مشاهده خواهید کرد شهید سهرابی بعد از معرفی خودش بیان می‌کند که در یکی از عملیات‌ها گلوله مستقیم تانک به یکی از هم‌سنگرانش برخورد می‌کند و بدن این شهید عزیز را تکه و پاره می کند، ولی سر این شهید که از تن جداشده بود و درحالی‌که در آسمان می‌چرخید، می‌گفت " خداوندا من به‌سوی تو پروازمی کنم" و این سر بریده مدام " الله اکبر میگفت".

 

دانلود کنید

 

دیدگاه شما