وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 ساعت 11:16   |   کد مطلب: 14473
کارشناس امور خانواده در گفت‌وگو با آوای فامنین عنوان کرد:
خانواده تاثیر گذارترین نهاد در اصلاح جامعه است
خانواده در اصلاح جامعه تاثیرگذارترین و مهمترین نهاد اجتماعی است که می توان با سرمایه گذاری دراین نهادآینده ای روشن را برای سرنوشت کشور رقم زد.

به گزارش نافع، حسین علیزاده کارشناس امور خانواده در گفتگو  باآوای فامنین با بیان این که  خانواده از منظر اسلام از اهمیت وجایگاه بسیار بالایی برخوردار است،گفت: اگر در جامعه خانواده جایگاه خود را پیدا کند وبنیانی محکم واستوار داشته باشد بسیاری از معضلات اجتمایی خود بخود ازبین خواهد رفت.

علیزاده به ارزش و جایگاه نهاد خانواده در اسلام اشاره کرد و گفت: خانواده تأثیرگذار ترین نهاد اجتماعی است ونقش بسیار مهم وسازنده ای در سرنوشت تک تک افراد یک جامعه دارد.

وی با بیان این که خانواده مهم ترین نظام اجتماعی جامعه است که سلامتی جامعه را تضمین می کند، ادامه داد: خانواده های ایران اسلامی باید با الگو قرار دادن زندگی اهل بیت (ع) بخصوص حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) خانواده ای موفق و سرشار ار محبت و صمیمیت داشته باشند.

وی گفت:مسؤولان فرهنگی رسالت بزرگ و مهمی در قبال خانواده و جامعه دارند و باید برای آن برنامه ریزی کنند، خانواده هابا آموزه های دینی می تواند در پرورش فرزندانی تأثیرگذار برای جامعه نقش آفرینی کنند .

طلاق یک معضل اجتماعی است که اثرات مخرب این امر درحال وآینده کشور می تواند عواقب نامطلوبی بر سرنوشت جامعه بر جای گذارد .

وی با اشاره به این که متأسفانه امروز شبکه های اجتماعی  وفضای مجازی تهدیدی برای خانواده ها است، افزود: فر هنگ سازی وآموزش خانواده ها موجب کاهش این آسیب ها درجامعه خواهد شد و این امر نیازمند تلاش همه جانبه مردم و مسوولین است.

علیزاده با اشاره به اینکه همدان دارالمومنین است تصریح کرد: زیبنده این استان نیست که با پدیده شوم و نامیمون طلاق دست به گریبان باشد و این امر باید در دستور کار مسئولان فرهنگی و دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش پدیده شوم  طلاق در استان، تأکید کرد: باید با تشکیل تیم های کارشناسی و استفاده ازتجربیات کارشناسان مجرب ودلسوز مانع از روند رو به رشد این معضل اجتماعی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما