وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 ساعت 10:03   |   کد مطلب: 14013
شهید جعفر خواستان:
شهید شاخص شهرستان فامنین
شهید شاخص شهرستان فامنین,شهید جعفر خواستان
شهیدجعفر خواستان که پرورده محبت و زاده ایمان بود در سال ۱۳۴۰ در روستاس قره دای از بخش فامنین چشم به دنیا گشود. سال‌های کودکی را در زادگاهش گذراند .

به گزارش نافع،حاج جعفر که پرورده محبت و زاده ایمان بود در سال ۱۳۴۰ در روستاس قره دای از بخش فامنین چشم به دنیا گشود. سال‌های کودکی را در زادگاهش گذراند و چون در روستای او مدرسه نبود پدر بزرگوارش او را برای تحصیل به قم فرستاد در حین تحصیل در شهر قم بود که مواجه با حضور انقلاب اسلامی شد، آنجا بود که قدم به صحنه مبارزه با رژیم ستمشاهی نهاد در عنفوان جوانی بود که در تظاهرات و درگیری‌ها تن پاک و روح ملتهب خود را در دریایی از آتش و خون و عشق، در نبردهای نابرابر به ایثاری سلحشورانه نهاد.

با پیروزی انقلاب اسلامی در نهادهای انقلابی به خدمت ادامه داد. در همین دوران بود که به جهاد سازندگی پیوست و در روستای تجرک که در نزدیکی روستایش بود مشغول به فعالیت گردید و در قسمت عمران فعالیت خود را آغاز نمود او پس از مدتی به خدمت سربازی رفت و بعد از اتمام دوران سربازی در دهستان احد در کمیته عمران این دهستان مشغول فعالیت شد و سپس در سال ۶۳ وارد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی همدان گردید.

ابتدا در تأسیسات و انجام کارهای جوشکاری مشغول گشت و پس از مدتی مسئول واحد تدارکات شد. و بعد از آن به خاطر داشتن استعداد سرشار به قسمت مهندسی راه یافت، هنگامی که ستاد به سرپل ذهاب انتقال یافت و در تنگه مشغول فعالیت شد. این شهید بزرگوار در آنجا عملکرد بسیار بالایی داشت به طوریکه پس از مدتی به‌عنوان مسئول محور معرفی شد.

سرانجام به‌دنبال مأموریتی که در یکی از محورهای کردستان به وی و تعدادی از رزمندگان اسلام محول گردید، دام دنیا را گسست و به معبودش رسید.

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان با درود برمنجی عالم بشریت آقا امام زمان(عج) و با درود و سلام بر نایب برحقش امام امت و با درود و سلام به خانواده‌ معظم شهدا و اسرا و مفقودین و تمام ملت شهید پرور ایران و به خصوص رزمندگان كفر ستیز جبهه‌های حق علیه باطل آن شیران روز و زاهدان شب، آن یاوران با وفای ابا عبدا... هدیه پیشمرگان روح خدا. ای ملت قهرمان پرور، مقاوم و استوار، راه شهیدان را ادامه دهید و این پیر جماران و رهبر مستضعفین جهان را یار و یاور با شید. به تمام مشكلات جنگ تحمل داشته باشید كه خداوند با صبر كنندگان است و بدانید كه تمام آبرو و شرف ایران و اسلام در گرو همین جنگ تحمیلی است اگر این جنگ شكست بخورد فاتحه اسلام خوانده است.

باید به شعارهایمان جامعه عمل بپوشانیم كه گفتیم : «ما اهل كوفه نیستیم امام تنها بماند» همه باید قدر نعمتهای جنگ را بدانیم چونكه این جنگ هم یك نعمت است كه خداوند ما را به كفه آزمایشی گذاشته و بدانید كه خداوند در هر زمان قومی را برای یاری كردن دینش بر میگزیند اگر آن قوم به پا خیزند و از دین خدا حفاظت كنند خداوند قومی دیگری را مأمور می‌كند ولی قوم اولی به هلاكت می‌رسد. بهمین خاطر شكر گذار خدا باشید و از دین خدا پشتیبانی كنید كه خداوند وعده داده نصرت و پیروزی با اسلام است. و شما ای خانواده‌های شهدا و مفقودین بدانید كه دلبندان شما نمرده‌اند چنانكه خداوند می‌فرمایید: «تصور مكنید آنهائی كه در راه خدا كشته می‌شوند مرده‌اند بلكه آنها زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.»

شما سرتان را بالا بگیرید در مقابل دشمنان اسلام ، كه خون شهیدان شما نهال اسلام را پرورش داده است و آنها بر مولای خویش سرور شهیدان حسین بن علی(ع) رسیدند و خداوند به شما صبر و اجر عظیم عنایت فرماید و خداوند مادران شهیدان را با زینب كبری(س) محشور فرماید. و ای پدر و مادرم سربلند و با وقار باشید و بنده وصیت می‌كنم كه اگر برای من ختمی گرفتید اول بنام شهیدان گمنام و اباعبدا… ختمی بگیرید بعداً برای من و همه باید بدانند كه ما نه بخاطر بهشت می‌جنگیم و نه ترس از جهنم ما تكلیف انجام می‌‌دهیم كه از طرف آن امام امت به ما تكلیف كردند كه ما انجام می‌دهیم و اگر بكشیم یا كشته شویم پیروزیم و در آخر توفیق خدمت گزاری همه را بر ملت شهید پرور ایران از خداوند منان مسئلت می‌‌نمایم و از همه كسانی كه این وصیت‌نامه را می‌شنوند یا می‌‌‌‌خوانند التماس دعا دارم.

دیدگاه شما