وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 28 فروردين 1394 ساعت 16:37   |   کد مطلب: 13959
مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی همدان:
با زایمان طبیعی شاهد کاهش مرگ و میر فرزندان و مادران خواهیم بود
با زایمان طبیعی شاهد کاهش مرگ و میر فرزندان و مادران خواهیم بود
مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:با تشویق مادران به زایمان طبیعی می‌توان شاهد کاهش مرگ و میر فرزندان و مادران بود.

به گزارش نافع، شهره علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما برنامه‌ریزی درست در جامعه را عنصری مؤثر در پیشبرد اهداف جمعیتی دانست و اظهار کرد: با افزایش سواد جامعه و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی می‌توان مشکلات جمعیتی را رفع کرده و بهبود بخشید.

وی با اشاره به اینکه تغذیه، مهمترین فاکتور در اهمیت به سلامتی مادر و کودک است، بیان کرد: اساس و بنیان خانواده، زن آن خانواده است و در اهمیت به این موضوع دانشگاه برنامه‌های خاصی را برای مادران در نظر گرفته است.

مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اهمیت به فرهنگ‌‌‌سازی در جامعه، گفت: در صورت وجود مشکلات حقوقی و اجتماعی زنان، راهنمایی و مشاوره به آنها از سوی دانشگاه مورد توجه است.

وی با بیان اینکه برخی از بانوان با مشکلات حقوقی مواجه‌ هستند و حقوق آنها نادیده گرفته می‌شود، به مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه نقش اصلی زن در جامعه به طور مشخص تعریف نشده که باید به این مهم توجه شود.

علی‌محمدی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در راستای افزایش باروری خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در خصوص کاهش هزینه زایمان مادران صورت گرفته است.

وی گفت: البته با تشویق مادران به زایمان طبیعی می‌توان شاهد کاهش مرگ و میر فرزندان و مادران بود.

مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همچنین در این سال‌ها کلاس‌های مختلفی برای زنان باردار به منظور گذراندن دوره‌های بارداری بدون تنش و استرس و با آگاهی لازم از سوی مراکز بهداشتی برگزار می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما