وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 16 فروردين 1394 ساعت 12:13   |   کد مطلب: 13746
"صدای پای بهار " در مسابقات پرش با اسب
در بیست و یکمین سال برگزاری مسابقات پرش با اسب جام جمهوری و در اولین هفته از سری مسابقات پرش با اسب تقویم ورزشی هیئت سوارکاری استان همدان در سال 1394 مسابقات پرش با اسب جام جمهوری با عنوان صدای پای بهاربرگزارشد.

به گزارش نافع،به نقل از همدان ورزش؛ " این رقابتها طی روزهای 12 و 14 فروردین ماه در محل مرکز پرورش اسب و سوارکاری اکباتان با حضور سوارکار در رده های اسب مبتدی ، سوار مبتدی ، رده E ، رده سنی زیر 18 سال و D بزرگسالان برگزار شد . 

مسابقات در رده D بزرگسالان بنابر اعلام تقویم ورزشی هیئت سوارکاری استان همدان در طی دو روز و در سه راند برگزار شد . 

راند اول مسابقات در روز چهارشنبه 12 فروردین ماه با حضور 12 سوارکار برگزار و چهار سوارکار مسیر مسابقه را بدون خطا طی کردند تا 10 سوارکار در روز دوم با هم به رقابت بپردازند و در پایان سه راند پرش اسبها و سوارکاران در رده D بزرگسالان و ارتفاع 120 سانتیمتر علیرضا بختیاری با اسب اویتا (EWITA) از باشگاه سوارکاری ابن سینا و بدون خطا در مجموع سه راند قهرمان مسابقات جام جمهوری و در جایگاه اول ایستاد ، ابوالفضل افتخاری با اسب لاکونیت از باشگاه اکباتان با 4 خطاو زمان 85/67 و سید حمیدرضا باب الحوائجی با اسب دون گری گوری از باشگاه ابن سینا با 4 و زمان 70/87خطا مقامهای دوم و سوم را بخود اختصاص دادند . 

مسابقات رده زیر 18 سال نیز در روزهای چهارشنبه 12 و جمعه 14 فروردین ماه و مطابق با جدول داوری فدراسیون جهانی و با یک دور و یک باراژ برگزار و در هر روز نفرات برتر معرفی شدند . 

در این روز مقام اول :مرتضی اجلالی با اسب سارینااز باشگاه اکباتان وزمان 52/38ثانیه 
مقام دوم :امیر رضا افلاکیان با اسب ارشک از باشگاه ابن سینا و زمان 22/40 ثانیه
مقام سوم:کیانا احمدی با اسب نانی از باشگاه اکباتان و زمان 25/42ثانیه بدست آوردند.
جمعه 14 فروردین ماه نیز مسابقات با یک دور و یک باراژ برگزار شد و ترتیب مقام ها و نفرات برتر بدین شرح از سوی داوران و کلانتران این مسابقات آقایان مهدی امید مهر ، امین عظیمی ، جواد اخضر ، عباس محمدی و محمدرضا شوشتری اعلام شد . 
آیدین حمیدی پسند با اسب سزار از مرکز پرورش اسب اکباتان بدون خطا در دور باراژ و زمان10/52 ثانیه در سکوی اول ایستاد ، امیر رضا افلاکیان با اسب ارشک از باشگاه سوارکاری ابن سینا و کیانا احمدی با اسب نانی از باشگاه اکباتان با 4 خطا در دور اول مقام های دوم و سوم را بخود اختصاص دادند . 
همچنین اسبهای با نام ملودی ، جولیوس ، کاستن،کوالیتی تایمز،مروارید،کولاک و کارمن و سوارکاران ایمان سخندان، امیر اسدیان،محمد مهدی شعبانی ، ستاره رصاف در رده مبتدی و رده E مطابق مقررات ملی رده بندی شدند . 

بدین ترتیب در مجموع دو روز رقابت و برگزاری 9 دوره مسابقه در رده های اسب مبتدی ، سوار مبتدی ، رده E ، رده زیر 18 سال ، و D بزرگسالان 115 سوارکار در مسابقه شرکت و با یکدیگر در اولین و دومین دوره مسابقات هیئت سوارکاری با هم به رقابت پرداختند . 

جوائز نقدی و غیر نقدی نفرات برتر در حضور سید وحید برقعی رئیس هیئت سوارکاری استان همدان ، علیرضا شریفان دبیر هیئت و مدیران باشگاهها و جمعی از پیشکسوتان و خانواده قهرمانان اهداء شد

حضور چشمگیر علاقمندان به رشته سوارکاری در هوای مطبوع و بهاری شهر همدان و رونمائی از طرحهای جدید موانع هیئت سوارکاری که برای مسابقات سال 1394 تدارک دیده شده و استقبال از شروع زود هنگام برنامه های هیئت سوارکاری استان همدان از سوی کارشناسان و مربیان در کنار همدلی و تلاش جامعه سوارکاری در برگزاری مناسب مسابقات و برنامه ها از نکات قابل توجه در صدای پای بهار در مسابقات پرش با اسب جام جمهوری بود . 

انتهای پیام /

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما